Podcast Mannen van de Tijd

Cool, ik kijk uit naar die aflevering. :beer:

3 likes

Haha thanks @Flippeke!

Het wordt zeker mooi! Zin an!

4 likes

Ik ook :sunglasses: al mijn horologische kennis vastleggen!

4 likes

Heerlijke aflevering weer… Schitterend voer voor de oortjes tijdens de dagelijkse woonwerk-rit😅

Ik heb kostelijk moeten lachen om die Daihatsu polishing… Ik had 'm ook gelezen op het forum maar was m alweer bijna vergeten. “Ik heb een half uur zitten wachten tot ik 'm erin kon gooien” :rofl: Hahaha

En heren; bepaalde horloges ‘klein grut’ noemen of andere denigrerende termen gebruiken is niet sjiek hé. ‘Keep it classy ladies…’ :kissing_heart:

En wanneer leert Sjors dat Squale nou eens af… :rofl:

4 likes

Nee man: mooie handtekening !

Eens, shitters is beter :face_with_hand_over_mouth:.
De benaming “klein grut” was in prietpraat prima te plaatsen. Maar idd, beetje fout.

Kijk uit naar de volgende aflevering

4 likes

Maar ja, is het sku-alé … of skuàle? Skale, man man; lastig dit! :sunglasses:

2 likes

#metoo

1 like

Ik vond het weer een leuke aflevering en Robert-Jan Broer is gewoon een top gast! Wat jullie zelf ook al zeggen, hij heeft gewoon zóveel kennis en jullie doen dat met elkaar gewoon erg leuk.

Ik vond de discussie over ‘een stap verder in afwerking’ van de Speedmaster wel een beetje matig. ‘Mooiere/betere dial afwerking’ verwachten op een Speedmaster? Voor mij staan applied nummerials en logo niet direct gelijk aan een betere afwerking. Wat dat betreft is de afwerking van de dial van een Speedmaster toch aardig perfect en gedetailleerd.

1 like

Haha thanks @Silvester1987! Blij dat we je kunnen vergezellen tijdens je woon-werkverkeer.

Ik ook! :smiley:

Thanks! We doen ons best!

Tsja, bij zo’n uit en te na besproken klassieker, blijf je toch altijd een beetje lullen in de marge. Maar nogmaals bedankt dat je (zo kritisch) luistert! Ik hou ervan :smiley:

4 likes

Nieuwe aflevering online. Zoals de heren zelf aangeven; ouderwets op de mannen van de tijd manier. Heerlijk chaotisch :ok_hand: vanochtend toch weer net wat lekkerder naar Oss gecruised :rofl:

Trouwens; die nieuwe uitspraak ter vervanging van ‘squale’… Wat dacht je van lekker Brabants ‘houdoe’. Is verdomme ons Brabants trots, samen met worstenbroikus en de sjuklade bol.

En voor jullie het woord ‘houdoe’ afschieten, een stukje etymologie;

Het woord is waarschijnlijk afgeleid van Houd oe (eige) goed (vrij vertaald: “pas goed op jezelf”, “behoud uzelve”)

6 likes

… eerste drie minuten over whisky, dat vond ik (serieus) wat minder. Maar goed, niet iedereen is een liefhebber. Doe mij maar gewoon gelul over de klokkies, ik bedoel natuurlijk klok. Oh nee wacht, jeetje eigenlijk vind ik klok prima. Alleen dat Engels hè! Man man.
Het is gewoon Sjeeger Le Koeltre hoor. :joy: :sunglasses:

Thanks mannen! Mooie uitzending weer.

PS Ik ben ook voor …

… houdoe hè! :wave:

4 likes

Ik ook niet, maar verandering van spijs doet eten :wink: ze hebben wel aangekondigd iets breder te gaan podcasten dan alleen betreffende horloges. Dus wellicht dat dergelijke ‘uitstapjes’ vaker gaan voorkomen… Prepare yourself

2 likes

1 like

unnamed

Ik zou er voor pleiten dat ze er een tweede podcast produceren. “Mannen van het Label” of zoiets, met uitsluitend geouwehoer over whisky … voor de fans. :wink:

In dit geval niet. Vind ik. Gelul over horloges, dat is wat de mannen “van de Tijd” maken. :sunglasses:
Maar hey, ik ga er niet over. Ik druk gewoon op “abonneer” of op “abonnement opzeggen”. :beers:

1 like

Net geluisterd, erg leuk weer.
Leuk ook de subtiele shout-out.
Mijn Reverso is trouwens inderdaad niet de tribute 1931 maar de tribute small seconds.

4 likes

Haha, Bossenaar was jij toch? :rofl:

Ik vind een plechtig ‘houdoe’ ter afsluiting ook wel mooi idd :sweat_smile:

3 likes

Dit zouden ze landelijk moeten invoeren!

4 likes

Helemaal correct :ok_hand: Mar makt oe eiguh niej druk moatjuh, ik drink gêre schrobbelear. Ouwe kruik :wink:

O wacht eens, nou twijfel ik of jij uit Tillie kwam… Anders is dit misplaatst :rofl:

2 likes

Eensch!

2 likes

2 likes