Haha nou ik moet zeggen dat ik nu al soms niet weet waar ik de tijd vandaan moet halen dus een nieuwe hobby zal ik ook proberen buiten deur te houden. Heel veel sterkte met je portemonnee
Thanks! No worries; de absolute hoofdmoot zal ook horloges zijn en blijven. Alleen merken we dat er heel veel parallellen zijn te trekken zijn tussen horloges en verschillende andere mooie zaken in het leven. Zoals we al zeiden zijn suggesties altijd welkom!
De vaste rubriek “Waar doet de drager van dit horloge je nou aan denken!” waarin een geplaatst kandidate van Miss Nederland haar visie op een willekeurig gekozen horlogemodel tentoon spreidt.
Helaas zitten er geen in mijn directe periferie, anders zou ik jullie gelijk een lijstje aanleveren.
Jullie hebben me er weer er doorheen gesleept tijdens het hardlopen. Werd getriggerd door jullie opmerking over breguet: imo maar goed dat dit merk een beetje achter blijft qua waardeontwikkeling, zo bleef hij voor mij bereikbaar. Breguet was een grail voor mij in mijn studententijd: zou het Patek zijn geweest dan was het een screensaver op mijn laptop gebleven.
Ik ben sinds kort ook binnengetreden in de twintigste eeuw, ik luister nu als lineaire radioliefhebber ook ineens naar podcasts. Er gaat een wereld voor me open!
Vanavond tijdens een wandelingetje jullie “Mannen van de Tijd” podcast (via iTunes) op 't oor gehad enne … ontzettend leuk mannen, heel vermakelijk en zonder dedain. Da’s ook wel eens lekker als het om horloges gaat. Ik heb me meteen geabonneerd!
Zojuist de “Rolex, where is the love?” bonusuitzending afgespeeld. Het is zo herkenbaar en de spijker helemaal op zijn kop. Treffend. Jullie laatste #33 is ook ontzettend leuk, al helemaal omdat ik RJ al een tijdje niet meer gesproken/gehoord heb. Leuk om te zien hoe hij met de hobby bezig is en naast alle commercie toch ook nog een beetje oog houdt voor zijn eigen liefhebberij. Maar nog een limited Speedy? WOW, zijn er niet al genoeg …
Ga zo door mannen enne als jullie aan de “… en meer.” invulling gaan geven, pas op dat je niet te commercieel gaat worden. Dat is een risico wat erg op de loer ligt als je snel groeit! Het klinkt nu juist lekker informeel, beetje kletsen over horloges aan de keukentafel. Houden zo. Wat mij betreft.
Ik moet overigens de meeste nog even terugluisteren en dat ga ik heel snel doen!
Dank jullie wel, voor het vermaak en veel succes verder.
Mannen van de Tijd; uw trouwe hardloop kameraard
Je draagt me daar toch wel een hele fraaie Breguet hoor! Dit mag je best een grail noemen ja!
Muchos gracias!
@junior, waar moet ik beginnen? Heel erg cool dat je nu podcasts luistert en onmetelijk gaaf dat je meteen op ons hebt geabonneerd
Die Rolex aflevering was echt een ‘rant from the heart’ en was totaal ongepland, maar daar hebben we inderdaad veel reacties op gehad.
We blijven echt dichtbij ons concept hoor, absoluut!
Nogmaals heel er bedankt dat je luistert en hopelijk kan de content van 2021 je ook bekoren.
Vind hem top! Had hem zelf geschreven kunnen hebben.
Zit nu naar #32 te luisteren, mooie aflevering over kwaliteit, aandacht vs. massa. Ik heb het geluk gehad een keer een uurtje met Stephen Forsey over zijn complicaties en mooie afwerkingen te praten. Een ontzettend aardige vent en heel benaderbaar. Kreeg ook even een paar modellen handen, w.o. de GMT Earth … stunning. Echt, wow!
Goedzo. Want whiskey is leuk, sigaren, baardjes en armbandjes vast ook … maar een goed (ongesponsord) gesprek over horloges is veel leuker. Die hadden we namelijk nog niet en al helemaal niet met ook ‘het lagere segment’ besproken. Maakt jullie uniek!
Ik durf bijna niet meer te luisteren nadat ik in een vorige aflevering hoorde dat iemand bang was een enge ziekte in z’n achterste te krijgen van een Vostok.
Het was een goed jaar, mannen, ik luister nog iedere aflevering met plezier!
Verder nog wat constructieve kritiek met betrekking tot taalgebruik: ik ben volgens mij niet de enige hier die de term “klok” te oneerbiedig is voor de prachtige horloges die we hier voorbij zien komen. Ook ben ik niet zo’n fan van de overbodige Engelse termen als “dial”, maar die zullen er wel doorglippen omdat zoveel van de horloge-media Engelstalig zijn.
Tsja de terminologie is uitgebreid. We proberen wel zoveel mogelijk Nederlandse woorden te gebruiken omdat we dat zelf ook minder ‘populair’ vinden overkomen. Af en toe zullen we vast wel woorden gebruiken die niet iedereen kan waarderen maar dat is lastig te voorkomen denk ik. We doen ons best in ieder geval!
Gebruik dan in ieder geval geen “klok” maar “klokkies” … dan weet iedereen weer waar het over gaat! Overigens is Seiko van oorsprong een klokkenmaker, dus de gedachte is niet zo gek.