Podcast Mannen van de Tijd

Thanks allemaal! Super leuk om te horen. :heart:

3 likes

Gaan we doen! Heb wel wat voorkeuren!

1 like

In welke zin?

Fijne podcast weer, dit keer over duikers uit de jaren '90.
Ik zie nog nergens het polletje dat werd aangekondigd (over datum of geen datum op een sub), maar ik ben team Sub Date. Goeie pitch was dat. Zonder datum is een horloge niet compleet en kijk ik meerdere keren per dag voor niets naar mijn pols.

Er werd gezegd dat de Seiko Marinemaster te groot is. Wel eens gepast? Lug to lug valt erg mee door de korte lugs die bovendien fijn met de pols meelopen. Ik heb destijds zowel een Rolex Sub als een Seiko Marinemaster gepast en vond die laatste veel fijner om mijn (16,5cm) pols zitten. De Sub zet niet lekker: dat kwam met name door de kaarsrechte lugs van de oystercase, waardoor er meteen overhang was.

1 like

Dag Mannen vd Tijd,

Wederom dank voor een heerlijke zondagochtend! Fijne podcast, leuk onderwerp. En erg herkenbaar.

Overdenking; zou het mogelijk zijn om beeldmateriaal toe te voegen? Ik merk dat ik regelmatig benieuwd ben naar wat jullie beschrijven. Youtube is gelijk een grote stap, maar wellicht zijn er andere mogelijkheden voor ons luisteraars om te zien wat jullie bespreken.

Dank!

https://www.instagram.com/p/Cwrxto3Lubo/?igshid=MWZjMTM2ODFkZg==

3 likes

Onderweg naar huis vanuit Zuid Frankrijk gisteren de laatste 2 afleveringen geluisterd. Wat gaat de tijd dan opeens snel tijdens zo’n anders saaie reis. :grinning: @Bwatched super toffe afleveringen, heb het idee dat ik nog wel een uurtje of wat naar je enthousiasme kan luisteren. En ik ben dol op duikers dus ook die afleveringen, top! #squale

En overalll, merk dat ik het echt leuk vind om andere forumleden en hun collectie in de podcast te horen/ zien. Gaaf om mensen die je hier vaak voorbij ziet komen op een andere manier ook te leren “kennen”

Keep up the good work @Sjorsson @De_Guru @Twan Op naar nog meer gave content :blush:

8 likes

Pfffff, Submariner, Yachtmaster, Rolex, Submariner, 20 minuten…
Heerlijk merk Rolex.

Hoeveel horlogemerken zijn er eigenlijk?

you-have-to-grow-up-ted-templeton-jr

2 likes

Cartier, Seiko, Squale, Omega, Patek, JLC, A. Lange om er maar een paar uit de laatste 2 afleveringen te noemen

3 likes

wat goed, dankjewel!!

1 like

Jep.
Ik ga niet turven maar dat ene merk neemt 30-50% van de spreektijd in.
Maar ja, de jongens zijn nog jong en volledig doordrenkt met Rolex-marketing.
10 jaar geleden is ‘vroeger’ voor ze.
Weet komt het nog.
Het valt we steeds weer op, Rolex, Rolex, Rolex, Rolex. Zo jammer.

Instagram he.

1 like

Het is een vermakelijke podcast, op zijn tijd informatief.
Men kan niet alles weten, en naar mijn idee is het ook niet bedoelt om een soort van Wikipedia te zijn.
De afleveringen met forumleden als gasten zijn het meest vermakelijk.
Eerlijk gezegd hoor ik die liever dan dat er iemand van een bedrijf of onderneming te gast is.

2 likes

Een switch naar youtube oid zou leuk zijn om wat te zien. Maar een broadcast kijken terwijl ik onderweg ben is wat lastiger dan enkel geluid.
Om de week valt mooi in mijn avonddiensten, en de podcast verslaat de radio telkens weer :+1:

En toch vind ik dat niet vreemd. Niet dat er niks anders onder de zon is, maar rolex is een hele grote aanwezige binnen de branche en de hele wereld heeft het erover.

Ze hebben ook verschrikkelijk veel modellen en dat over al meer dan 70 jaar permanent continue. Als je het dan bijvoorbeeld over duikers hebt, kun je er gewoon niet omheen.

Zelf had ik in mijn begin dagen ook een hekel aan rolex, danwel specifiek aan een rolex sub. Totdat ik vintage ontdekte en de schoonheid hiervan in zag.

Er zijn weinig mooiere duikers uit de oude dagen dan een vintage sub.
Ze zijn er wel. Maar het zijn er niet veel.

Nu On Topic:

Ik heb ook weer enorm genoten van de aflevering met @Bwatched.
Oh en @Twan waarom mag je geen Sub nodate zeggen? We hebben toch allemaal bijnamen voor alle rolex modellen? Starbucks, Kermit, Batman/girl, pepsi, coke en o.a. Hulk.

De sub nodate is voor mij gewoon de bijnaam van een Submariner zonder datum :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

heeft geen datum, historisch.
Submariner nodate is een pleonasme derhalve.

Later kwam de Submariner date, zoals je weet.
Dat mag je wel zeggen. :blush:

1 like

Dat is nu precies wat ik zeg. Ik noem het ook de BIJNAAM.

Starbucks staat ook niet op de website van rolex onder een plaatje van de Submariner date LV.

Dat snap ik. Gelukkig ben jij de enige want het slaat als een tang op een varken.
Sub dekt de lading beter.

Gewoon een vermakelijke podcast :ok_hand:
Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld en perfect te zijn. Niet iedere aflevering van GTST is even spannend toch?

Keep on going guys :100:

Zeker. Helemaal mee eens.

Het woord Submariner dekt de lading net zo goed als een GMT of Daytona. :see_no_evil:

Dan weet je nog niet waar je het specifiek over hebt.

Per definitie ‘sub’ is voor alle puristen heel begrijpelijk. Maar dat wil niet zeggen dat een bijnaam niet handiger is.

Diegene die dus er op staat dat een sub zonder datum niet als sub no date aangeduid mag worden verzoek ik dan ook om alle andere bijnamen vanaf nu niet meer te gebruiken en zuiver in zijn of haar leer te blijven. :sunglasses: