Podcast Mannen van de Tijd

Erg leuke aflevering weer. Was hardop aan het lachen tijdens de intro.

@podcastguru;
Zet de volgende keer de Archiluxury filter op jouw kanaal even wat zachter, je knalde een paar keer vol de limiter in :sweat_smile:.

5 likes

Net ook geluisterd, erg leuk. M.b.t. de discussie over de prijzen van (in dit geval) Rolex en Tudor nu versus vroegâh, moet je natuurlijk wel rekening houden met het feit dat lonen op de lange termijn meestijgen met inflatie (even los van de gekte van de afgelopen jaren).

Het hedendaagse equivalent op de arbeidsmarkt van iemand die 20 jaar geleden voor 4K een Rolex kocht, heeft nu toch aanzienlijk meer te besteden?

1 like

Haha, ‘mensen bij Klene… sterf’ :rofl:

Dat hoestje was nasty idd :sweat_smile:

Verder leuke aflevering mannen :ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Weer een mooie Podcast heren. Sherpa was dit keer niet aanwezig, maar had geloof ik elders in Düsseldorf een evenement in de avond.

1 like

Phoe idd.

Kwam en hard en beetje agressief binnen dit keer :sweat_smile:

Maar altijd weer leuk om te luisteren :+1:

1 like

Dat is ten dele waar. Ik verdien meer dan dat ik in 2003 deed, dat klopt, maar ook mijn vaste lasten zijn omhoog geschoten. Daarnaast ga je ook wat meer naar je inkomen leven (hypotheek bijvoorbeeld, op een veel duurder huis). Tel daarbij op dat je 20 jaar later een gezin hebt (in 2003 stond ik nog met een half been in een studentenhuis), en je hebt ineens minder te besteden aan je hobby :wink:

3 likes

Hahaha. Dank aan Røde Microphones die een inferieur product hebben gemaakt met de Mini USB. Bagger rommel. Ik had die grote beffer nodig die RJ had! Klonk met een goud keeltje die man! Volgende keer weer gewoon uit den studio, geen zorg!

1 like

Minder Klene drop kopen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Een vriend van me heeft die Aquaracer, echt een heel mooi horloge!

1 like

Even off topic van dit draadje, maar vorig jaar deze dames Aquaracer quartz aan mijn betere helft gegeven als ‘alleskunner’.
Blijft echt een mooi ding en ze draagt ‘m echt vaak!

6 likes

Dat is duidelijk @rjbroer maar wat ik bedoel is dat iemand die nu (in 2023) hetzelfde werk doet als jij deed in 2003, daarvoor nu aanzienlijk meer euro’s zal verdienen dan jij destijds.

Inflatie word soms puur vanuit de kostenkant bekeken, maar dat geeft dan een vertekend beeld. Een horloge van EUR 10k anno 2023 is in nominale termen weliswaar 2.5x zo duur als een soortgelijk horloge van EUR 4k in 2003, maar is niet 2.5x zo moeilijk te bekostigen voor de koper van vandaag.

2 likes

Ja excuses. Ik zat nog bij de 10k collectie want ik loop een paar afleveringen achter :sweat_smile:

Terecht! Mooie afwerking en lekker kleurtje ook! :grin:

1 like

Zit net de podcast te luisteren en val in zo’n beetje de grootste verbazing uit mijn leven, in ieder geval van de dag.

Als Engelse-drop-fan gooi ik deze rondjes met spikkeltjes altijd weg. Het eerste wat ik doe als ik een nieuwe zak open maak is die rondjes eruit zoeken en weggooien zodat ik gewoon normaal de zak aan kan vallen :thinking:

8 likes

Meeten met RJ zou ik zeggen; jullie vullen elkaar mooi aan :joy:

Ook wel mooi dat de Engelse drop het meest spraakmakende deel was… :sweat_smile:

4 likes

Net 101 geluisterd. Zeer vermakelijk. Wel jammer dat de nuance wat mist als het om de VC 56 gaat. Er wordt gesuggereerd dat alle 56 een ingekocht uurwerk hebben en dat je dan “geen Holy Trinity” meer bent als VC. Dat is onjuist, alleen het time+date model heeft een Valfleurier uurwerk. Alle andere modellen hebben en een eigen VC uurwerk en Geneva Seal op zowel kast als uurwerk. Tegelijkertijd wordt er niks gezegd over het feit dat AP al hun 15550ST modellen heeft voorzien van een ingekocht Vaucher uurwerk en dus ook niet wat dat zou moeten betekenen voor de positie van AP als lid van de grote drie. Dat lijkt me toch wel goed om te vermelden als het item gaat om de vergelijking tussen AP, PP en VC.

7 likes

Was weer een vermakelijke aflevering heren ! Waar was @Sjorsson nou weer ?

2 likes

Helaas, een Rolex is echt significant duurder geworden. Zoals alle luxe merken eigenlijk.
Rolex heeft de naam, maar Omega en zelfs grand Seiko zijn de laatste jaren agressief hun prijzen aan het opschroeven. Ze groeien naar een ander prijs segment toe.

Niemand die dat betwisten zal. Mijn punt was echter, dat in de discussie algemene loonstijging buiten beschouwing werd gelaten. Daardoor lijkt het veel extremer dan het in werkelijkheid is.

Ja inderdaad! Wanneer is @Sjorsson weer drop?

2 likes

Die man heeft een luizenleventje.
Vanavond nieuwe opnames en daar zal hij bij aansluiten!

1 like