Podcast Mannen van de Tijd

Tipje over vanvond? Waar gaan we over ouwehoeren?

1 like

7 likes

Aha Breitling. Er was ooit een tijd dat Breitling Invicta uurwerken in hun horloges deed.

Ben benieuwd! :smiley:

Als jullie nog een mooie whisky zoeken om erbij te drinken, dit is een aanrader:

2 likes

Het doet me goed dat ik gemist ben :kissing_heart:

1 like

We moeten nog door een voorraadje heen :sweat_smile:

1 like

Het begint met een B en eindigt met een g?

Voorraadje Klene drop ?

1 like

Zijn daar zeker van op de hoogte, het ging ook over de instap 3 handers… Ben het ook niet eens met @rjbroer daarover, had iets vocaler moeten zijn. Geneva seal of niet; Ik vind de 56 namelijk wel echt een frisse dress verschijning voor alledag! Denk wel dat RJ gelijk heeft met het feit dat VC zichzelf de markt uitprijst en deze zo goedkoop aanbiedt, als het ook tot de grote 3 behoort. Had deze dan op 20k gezet met heilige trinidad afwerking en Geneevse zegel, dan heb je wat mij betreft een betere propositie en zit je tenminste in Breguet terrein. Dit gooit het merk wat te grabbel…

1 like

Dit ben ik helemaal met je eens. Ik vind het geen sterke zet van VC. Tegelijkertijd doet AP wel hetzelfde met de 15550 en tegen een prijs die nog eens 10k boven de VC ligt. Het zou een interessante discussie zijn geweest om te horen wat de panelleden daarvan denken.

1 like

Een 15550 is toch gewoon Geneva seal en met in house uurwerk?

Nope… Zit een Vaucher uurwerk in.

1 like

Ontzettend leuke aflevering weer met de mannen van Breitling! Zeker als je zelf ook in een commerciële setting werkt, ontzettend interessant om een klein tipje van de sluier te krijgen van wat er allemaal in Breitlings keuken wordt bekokstoofd!
Nu al benieuwd naar de verhalen over het bezoek aan Zwitserland volgend jaar :smiley:

2 likes

Leuk om mensen uit de horloge wereld erbij te hebben. Mooie manier voor merken om reclame te maken voor je merk.andere volgen?
In deze aflevering vind ik het gevleid naar priester George teveel van het goede, maar dat is de input van de gasten.
Als er insiders zijn dan hoor ik wat de verwachtingen zijn voor de komende 3-5 jaar. Kortom: iets kritischer vragen stellen mag. Jullie zijn de Mannen van de Tijd!

5 likes

Ik vond het een oninteressante aflevering over het marketen van horloge, niet over design, techniek, historie etc. Het had net zo goed over damestassen kunnen gaan. Ook niet erg kritisch allemaal.

3 likes

Ha heren van de tijd,

Ik vond het wel een lekkere aflevering. Beetje commercieel, maar als commerciele man vind ik het wel leuk om te horen hoe het in de horlogebranche er aan toe gaat. Daarnaast wel gaaf om het verhaal achter Breitling te horen, je ziet zeker de verandering die ze hebben doorgemaakt.

Wel een tip: knal ff de foto’s van de horloges die jullie om hebben op de insta voordat jullie live gaan. Dat kijkt namelijk lekker mee bij jullie verhaal. Nu moet ik als een gek Googlen. :wink:

5 likes

Mooi om te horen allen! Dank weer voor het luisteren.

Zeker een commercieel tintje, dat was ook wel te verwachten met de functies van de heren. Toch hebben we geprobeerd om het ook wat luchtig te houden.

Terechte opmerking, zo terugluisterend kom ik tot de conclusie dat ik ook wel wat kritischer had mogen zijn.
De (technische) verdieping komt ook nog wel een keer met andere gasten.

8 likes

Beste mannen van de tijd,

Jullie podcast vind echt zeer vermakelijk. Deze Breitling aflevering echter tenenkrommend.

Het moment bij de pols controle, toen één van die knakkers aangaf dat een Endurance pro ook bij een pak kan, hadden jullie meteen zijn microfoon moeten afpakken. Deze meneer haalt zeker ook z’n crocs uit de kast bij black tie.
Dan gaat die ander een beetje interessant zitten doen over lastig te leveren modellen en dat iedereen tegenwoordig een Breitling wilt(!?) Omega verkoopt 2x zoveel horloges, Cartier 3x en Rolex 5x. Vervolgens nog uitgebreid het verhaal over dat het merk door een investeringsfonds is gekocht en gaat het meer over de marketing dan de horloges, maar daar krijgt je liefhebbers hart toch een infarct van. Wat een flut merk zonder authenticiteit zeg, de B-keuze voor als Tudor, Omega, Cartier of Rolex niet op voorraad zijn.

Ik snap dat jullie daar op uitnodiging waren en het commerciële aspect, maar deze aflevering past echt niet bij jullie stijl.

4 likes

Vooral de opmerking; ik ben echt echt een goede vriend van George!

2 likes

Mooie Podcast weer mannen!
Interessant om het commerciële verhaal te horen en hoe de heren hun best doen het merk te promoten. Het was weer eens wat anders. Ik vond het best verfrissend, maar je moet als liefhebber/consument wel goed even blijven nadenken en niet zo maar meegaan met het verkooppraatje :grin:
Hopelijk gaan meer merken jullie uitnodigen, want het geeft wel een leuke inkijk.

4 likes