Eens met bovenstaand commentaar. Een infomercial van ruim een uur. Vooral marketinggebral en namedropping.
Leuk verhaal over de arrestatie vlak voor de grote lancering daarentegen een raar verhaal over een glaasje aan de achterkant van het horloge zodat je in de motor kunt kijken, duh.
En er waren toch echt mooie aanknopingspunten, zoals het moment waarop je als Breitling het B01 caliber kon neerzetten. Maar als je dan niet eens weet dat dat in-house caliber uit 346 componenten bestaat en niet uit 357 schroefjes, ben je voor mij af.
Maar ook de mannen van de tijd vroegen niet door waardoor het helaas bleef steken in een oppervlakkige ontmoeting aan de Breitlingbar.
Zoveel vragen…
Ik luister met plezier naar de podcast, deze aflevering was een keer wat minder.
Eens, hier hadden we ze wat kritischer mogen benaderen. Hoewel ik de cijfers ook niet heb was het verhaal wat rooskleuriger dan de werkelijkheid momenteel ervoor staat.
Dit is natuurlijk suggestief, vond het nog wel grappig.
Dit was min of meer ook de insteek, we wilden juist ook Breilting en zijn huidige visie en werkwijze belichten. Het was duidelijk dat het wat minder over echte liefhebberskennis gaat hier. Willen we zeker nog een aflevering aan wijden hoor. Wie zouden we dan moeten uitnodigen?
Ik luister graag naar jullie podcast en blijf dat doen. Je stelt een vraag en ik vind het netjes om mijn kijk erop te geven. Het is m.i. een ontwikkeling die jullie doormaken. Kort door de bocht gezegd was het altijd microfoon aan en lekker lullen over horloges (en whisky ). Het is goed om te realiseren dat commerciële mensen, van welk merk ook, iedere externe communicatie goed voorbereiden. Blijf in de lead houden in het gesprek, durf af te kappen en geef richting aan het gesprek die jullie hebben voorbereidt.
Spreek vooraf met de gasten af wat de insteek is en niet te nederig.
Overigens zijn er vele inhoudelijke soorten van watch enthousiasts podcasts. Bepaal onderling wat voor podcast jullie graag willen maken.
PS. Dit is veruit het langste bericht van mij op ons forum.
Ik zou dan eens hier op HF in het Breitling-only topic eens een balletje opgooien. Daar zitten vast mensen met veel kennis.
Maar aflevering 90 over Fortis vond ik echt een veel prettigere benadering van een merk door een insider. Dus het concept van een podcast met iemand uit de business is ook echt geen slecht plan.
Het was weer een mooi jaar mannen! Altijd luisteren met plezier. En natuurlijk is de ene aflevering of gast leuker dan de ander. Maar dikke complimenten voor alle tijd en moeite die jullie er insteken zodat wij luisteraars iedere twee weken kunnen genieten. Keep up the good work!
Prima aflevering over breitling. Al was de gast wel erg tevreden over zichzelf en over zijn chef George… maar dat valt vaak wel te verwachten in die positie. Verder weer erg vermakelijk!
Leuke aflevering met de heren van Breitling. Alles natuurlijk met een lekker vet Amsterdams accent. Kan je ze niet kwalijk nemen!
Het had misschien nog wel leuk geweest er ook iemand van Breitling bij te hebben die wat meer aan de technische kant zit. Je zou een complete aflevering kunnen besteden aan de ontwikkeling van het B01 uurwerk, waar nu snel overeen werd gestapt.
Ik luisterde vanochtend naar een aflevering met iemand van Ace. Ik was halverwege gekomen. Wil nu de rest terugluisteren, maar de aflevering is weg, klopt dat?