Podcast WatchFellows – Aflevering 5 Speedmasters deel 2 (en erfstuk Rolex GMT 1675) | Show Notes

Is bij jou niet nodig, een toevallig bezoek aan de horloge-boutique op Schiphol en een “mosterd-na-de-maaltijd-appje” naar je echtgenote cq. is klaarblijkelijk afdoende voor een mooi nieuw horloge :smiley:.

1 like

Haha, dat was Jochem. Bij mij (Peter) gaat dat niet zo makkelijk :rofl:

2 likes

Wat een prachtig compliment, hartelijk dank! En dan was ik nog de helft vergeten te vertellen haha. Het is een mooie hobby!

Geweldig! Dat moet een heel speciaal moment zijn en ik ben ook heel benieuwd hoe het straks dan gegaan is. Prachtig gebaar!

2 likes

Wederom een super leuke en interessante aflevering. Ook de show notes maken het weer helemaal af!

2 likes

Dank je! :slightly_smiling_face:

1 like

Zo is het gegaan.

Dank voor de inspiratie.

1 like

Haha, gaaf!

1 like

https://youtu.be/0JxE6Cmd7O0?is=jZCi2EHfJfPfMcoB

@Watchstick_81

Mooi filmpje over een ultraman uit 1968 :watch:

3 likes

Nice! Leuk om te kijken :grin:

1 like

Net geluisterd in de auto, erg leuk :+1:

Ook gaaf het GMT verhaal, streepje op de originele wijzerplaat wist ik niet. Weer wat bijgeleerd.

3 likes

Super leuk om de visuals erbij te hebben.

Deze week trouwens alle 5 de afleveringen geluisterd in de auto (was er beetje laat bij).
Je gaat er bijna van omrijden om door te luisteren.

Echt leuk gedaan, kijk uit naar de volgende :+1:

4 likes

Wat een geweldig compliment, thnx!

2 likes

Graag gedaan (denk ik haha), het is ook een heel mooie gebaar geworden. Je vertelde al dat jouw zoon meer een binnenvetter is. Toch zal hij dit nooit meer vergeten en in zijn hart dragen, dat weet ik zeker.

Thanks! Had 'm uiteraard al gezien, dit soort filmpjes gaan snel in de rondte. De staat van deze is ongeveer vergelijkbaar met dat erfstuk waar ik over vertelde. Prachtig!

Het streepje werd er later ook opgedrukt, was van korte duur.

Dank je, podcasts zijn perfect voor autoritjes.

Of zijn autoritjes dus perfect voor podcasts luisteren? :smiley:
Hartelijk dank!

4 likes

Ik ga gewoon nergens meer heen tot de volgende aflevering online staat :wink:

6 likes

Haha, nog 4 nachtjes slapen/ thuis blijven dan :sweat_smile:

4 likes

Het was weer een heerlijke aflevering vol mooie verhalen :ok_hand::beers:

2 likes

Thanks KC! Leuk om te lezen.

2 likes

Had graag jouw fotografie skills gehad toen ik de SD dag had :grin:

2 likes

Hahaha! Kan deels geregeld worden. Bij jullie komende GTG kan je aan me laten zien hoe je ze nu neemt en dan kan ik zien wat je als eerste aan kan passen.

2 likes
  • Je had eerst de chapter ring dials zonder puntje of streepje. Vol radium

• Vanaf 1960/61 kwam er een puntje onder de index van 6, waardoor je een uitroepteken :exclamation: krijgt. Dat noemen ze de exclamation point (dial).
    Een mix met minder radium. Dus minder radioactief.

• Aansluitend kwam de eerste tritium dial. En omdat ze nog dials hadden zonder T swiss T hebben ze een underline erop geprint om aan te geven dat deze tritium waren.

Zo ongeveer.

5 likes