Ik kocht afgelopen zondag in Zeddam (vlakbij de grens met Duitsland) nog een Aristo horloge, ik had deze al een keer of twee eerder in mijn handen gehad op andere rommelmarkten in de regio. Deze was wat duurder dan mijn gebruikelijk budget (max 20 euro) en de verkoper is niet zo van het onderhandelen (en dat mag natuurlijk). Dit keer had hij de prijs verlaagd naar 20 en ik heb er met veel pijn en moeite toch nog een euro afgekregen (omdat het moet, je bent tenslotte Nederlander).
Toen werd het spannend, die zwarte randen gingen namelijk niet weg met een satéprikker wat ik ook probeerde. Gewoon als test een wattenstaafje met Peek erop gepakt en toen alles opgepoetst.
Gewoon een leuk ding, toch valt deze voor mij in de categorie verkoop, ik ben niet zo gek op goudkleurig(tenzij het een volstrekt toevallig gekozen Leonidas chonograaf is, natuurlijk ;)).
Anyway, ik heb mijn zakhorloge oefenuurwerk nu een keer volledig uit elkaar gehaald en weer werkend in elkaar gezet, dus ik ga binnenkort terug naar mijn mentor voor het hoofdstuk oliën. En ik ga op zoek naar wat extra gereedschap (wijzerafnemer, werkhouder) zodat we het niveau wat kunnen gaan opkrikken.
Prachtig resultaat, een mooie Aristo erbij. Ik heb een tijd geleden met de directeur van Aristo staan praten, Herr Volmmer. Een zeer gepassioneerd persoon met een grote liefde voor uurwerken. Ik hoop er binnenkort op bezoek te gaan om alles eens in levende lijve te aanschouwen