Poetsbeurt Buren

Naast mijn holy grail heb ik ook nog een ander horloge opgehaald in België.

Een Buren, leuk merk maar helaas geen micro-rotor, toch een mooie aankoop.

Kast open

Het uurwerk is een Unitas 6376. Daarvoor moest ik wel het merkje opzoeken, gelukkig heb ik een tijdje geleden een boek kunnen kopen met allerlei logo overzichten erin.

Spacerring eruit

Stem release knop ingedrukt, deze komt er mooi clean uit

Kast schoongemaakt met een satéprikker

Case en caseback een half uurtje in een beker met ammoniak en water

Meer foto’s na de break!

Glas is redelijk gekrast

Tijd om te schuren, de bekende postzegelvelletjes liggen klaar

Korrel 400

Korrel 600

Korrel 1200

Korrel 1500

Korrel 2000, meteen de caseback even meegenomen

Met Peek even nagepoetst

Uurwerk terug in de kast, kroon erin en spacerring terugplaatsen

Eindresultaat na de break!

Wat een plaatje!

En om de pols

Een leuk horloge, hij was al best ok maar nu weer echt netjes. En nu ga ik voetbal kijken!

Ziet er weer mooi uit!:~
Ik heb vorige week ook eens peek besteld, geprobeerd op o.a. een gesp van een horloge en die is weer prachtig! Ook nog even de Pierre Laro duiker gedaan en toen we toch bezig waren meteen een stuk aluminium van m’n motor… Man man man dat spul werkt goed!! (tu) Nu MOET ik wel binnenkort eens kijken voor wat goedkope horloges op rommelmarkten e.d. X(

Misschien is het idee voor de “Vrienden van Peek” fanclub nog niet eens zo verkeerd.

:wink:

Peek is voor oppoetsen echt perfect, mijn Jacques Droz horloge begon zo hard te glimmen dat ik hem als spiegel kan gebruiken. In combinatie met schuren krijg je denk ik alles weer als nieuw, het kost alleen tijd. Maar in ieder geval leuk om te horen dat je net zo enthousiast bent als ik.

Mooie reportage weer. Je hebt toch wel even je nieuwe Breitling afgedaan tijdens het schuren,toch? :wink: :wink:

Hahahaha, hij lag er netjes naast. Na het schuren en polijsten zijn je handen zo ongeveer zwart…

Zo grappig, net mail gehad van het bedrijf achter Peek. Ik had ze een link naar een van mijn poetsbeurten en de reactie van NickW van hierboven gestuurd.

[i]"Beste Geert,

Dank u voor uw leuke emailbericht.

We vinden het altijd erg leuk om feedback te krijgen van gebruikers en om te vernemen waar zij het voor gebruiken.

Zoals we op onze site zeggen, het is eigenlijk onmogelijk alle toepassingen voor Peek Polish op te noemen. U heeft inderdaad een prachtig resultaat bereikt op uw horloge! Leuk ook om te lezen dat een ander forumlid zijn horloge met Peek Polish had opgepoetst en vervolgens de uitlaat van zijn motor!

Veel succes met uw leuke hobby en met Peek Polish!

Met vriendelijke groet,
TRAFICIENT B.V."[/i]

Vind je ook niet dat je een lifetime supply hebt verdiend van Peek?

Op zijn minst een T-shirt: “Ik poets met Peek!” :wink:

gschoots Schreef:

Op zijn minst een T-shirt: “Ik poets met Peek!” :wink:

Of wat op hun doosje staat: “Don’t just polish it, PEEK it (for that long lasting shine and protection)!”

Maar het is wel grappig om te lezen dat ze het ook hebben gelezen na je mail :wink: Je hebt vind ik dan op z’n minst wel een paar zakjes proefverpakkingen verdient :stuck_out_tongue:

Een hele doos gratis te verloten per tube onder HF leden…(:smiley: