Het was eigenlijk de bedoeling om vandaag de Tissot Stylist onder handen te nemen maar daarvan kreeg ik met geen mogelijkheid het uurwerk uit de kast, dus die houden jullie nog van me tegoed.
Niks getreurd, dan maar meteen door naar het toetje: De Certina!
Omdat het een vergulde kast is ben ik weggebleven bij de randen (je wrijft die goudlaag er anders zo af), nadeel is dat kleine krasjes rond de randen ook nog aanwezig zijn, gelukkig zie je daar praktisch niets van onder normale verlichting
“Maar Geert, allemaal leuk en aardig maar wat ga je aan dat rotte bandje doen?”
Op Koningsdag kocht ik een Bulova Accutron, die zit nog in het projectbakje, maar wat wil het toeval die staat dus op een hagelnieuwe Certina slangenleren band en laat dat nou ook nog precies de goede maat zijn. Ik ben niet gelovig, maar dit zijn toch de momenten waarop je gaat twijfelen.
Dat was weer een leuk projectje, de Certina valt voor mij in de categorie “verkoop” en wordt samen met een hele reeks horloges verkocht om budget bij elkaar te krijgen voor mijn volgende niveau (meer bijzondere horloges en extra gereedschap) en richting mijn einddoel een mooie mechanische Breitling.
Wow, die ziet er inderdaad weer goed uit. Zag die al wel eigenlijk, maar zienderogen beter. Dat deksel heb je heel puik (nee, geen peek) gedaan! Naar mijn mening geen overkill aan polijsten, maar gewoon heel netjes.
Dank je wel, ik ben ook erg tevreden over het eindresultaat. Volgende week volgt taxatie, dus ik ben benieuwd, ik heb eerlijk gezegd geen idee wat een reële waarde is.
Nou nee, het ligt iets ingewikkelder. Ik heb geen zin om allerlei (waarschijnlijk rond de twintig) horloges via Marktplaats of eBay te slijten. Op horlogeforum mag ik nog niks verkopen dus dan wordt het een veilinghuis, afhankelijk van de geschatte opbrengst per horloge bepaal ik dan welke ik in laat brengen en welke niet (bij lage taxatie houd ik ze dan misschien zelf). Ik verwacht vooral de goedkopere(<50 euro) horloges over te houden, alleen mijn Tissot Seastar en Seiko 5 blijven zeker.
Als iemand nog een ander goed idee heeft voor verkoop dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Ow ok, duidelijk. Marktplaats moet je inderdaad niet doen. Dat is niks behalve frustrerend.
Maar heb je echt zo’n haast dan? Komende juli kan je op het forum verkopen, zie ik.
Het grote voordeel van HF is natuurlijk dat het je verder niets kost, aan de andere kant zie ik ook hoeveel moeite men soms heeft om hier een horloge te verkopen, daar heb ik gewoon niet zo’n zin in. Juist hier is iedereen op zoek naar een scherpe deal (en terecht). Ik ben eerder bij dit veilinghuis geweest voor een taxatie en het concept spreekt me wel aan, en als de horloges niet genoeg opbrengen worden ze gewoon niet verkocht.
Voor mij is het dus ook gewoon een gok, enige voordeel voor mij is dat mijn horloges altijd goedkoop zijn ingekocht en daarom al snel winstgevend zijn.