Poetsbeurt Dameskwartet

Ik was nogal druk dit weekend, ik heb daarom bedacht om in één keer een aantal dameshorloges tegelijk op te poetsen.

Gisteren heb ik deze Helicon, Tissot en Edox gekocht, daar kwam vanochtend deze Stipto bij. Totaal onbekend merk maar de kast is 14k, en ik ben ook gek op goud ;).

Anyway, daar gaan we!

De Helicon kreeg ik wel open maar het uurwerk niet uit de kast, ik neem aan dat hij er via de voorkant uit moet maar ik heb nog geen glasafnemer dus ik poets hem gewoon even as is.

De andere uurwerkjes in een hersluitbaar zakje.

Met een satéprikker de kastjes te lijf, het gros kwam van de Tissot en de Edox.

Met een wattenstaafje, een beetje water en Dreft alles schoongemaakt.

Alle onderdelen (behalve de Helicon) in een beker water met ammoniak, een uurtje soep trekken

Korrel 400.

Korrel 600.

Korrel 1200.

Korrel 1500.

Korrel 2000.

Even oppoetsen met Peek (minuutje is voldoende).

De kasten en casebacks glimmen weer zoals het hoort.

En het eindresultaat

Ik ben tevreden over het eindresultaat maar wat minder over de fotoserie. Vandaag wat druk geweest en de foto’s zijn niet echt goed en ik twijfel of de schuur foto’s wel in de goede volgorde staan. Les voor mezelf, vooral de tijd nemen en ik denk dat het maken van een fotoserie per horloge toch beter werkt.

Ook met " lange halen, gauw thuis" heb je ons weer een leuke reportage geboden (tu)
Je meiden hebben weer wat moois te kiezen :wink:

Mijn beste,

Goed gedaan hoor!!
Zo zie je maar dat een poetsbeurt al een wereld van verschil kan maken.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Alleen mijn oudste dochter draagt horloges, de andere meiden geloven het wel en de jongste is echt te klein (twee) al vind ze het tikken van mijn horloges wel te gek…