"Poetsdoek" horloge

De enige echte!

Wat ik nog niet gehoord heb…

ZEEMLEER!!!

Is echt geweldig spul, krast absoluut niet en maakt geweldig schoon! Iedere avond als ik m’n horloge af doe wrijf ik hem even schoon met een stukje zeemleer. Gebruikt het tevens om de binnenzijde van een glas schoon te maken voordat ik een uurwerk terugzet in de kast.

Als je trouwens op de kijkdagen komt bij de grotere veilingen, krijg je een loupe en een stukje zeemleer, zegt genoeg :rofl:

11 likes

heb juist een vrachtlading wc papier ingeslagen daarvoor :ok_hand::joy:

Ja, zo dus …

1 like

Ik heb een instructievideo gemaakt.

Alstublieft!

10 likes

Staalwol

Binnenkant van mijn zijden groene kamerjas :wink:

2 likes

Ik gebruik mijn shirt of trui als dit katoen is en ik poets alleen het glaasje en soms de kast voordat die op de foto gaat.

:joy: :joy:

Dat dus. :point_up: Vandaar al die vingers, haartjes, vlekken, stofjes en soms zelfs restjes zuurkool op mijn horloge-foto’s.

2 likes

Even off topic. Hoe maak je zo’n gif?

Op mijn Samsung s10. Video maken, afspelen en klikken op gif knop.

Uploaden is wel onhandig want wordt niet ondersteund voor de forum software. Moet je extern doen en dan link hier in kopiëren.

Ah oké. Ik heb een iPhone, dus dat gaat hier vast anders. Ik ga dat eens even uitzoeken. Thanks!

EDIT: Inderdaad, dat gaat anders. :wink:

Live Photo omzetten naar een gif

Wil je je Live Photo makkelijk overal kunnen delen? Dan is kun je deze het beste omzetten naar een gif. Zo behoud je de animatie, maar kun je hem makkelijk delen via bijvoorbeeld WhatsApp. Dit doe je als volgt:

Open de Live Photo op je iPhone of iPad.
1. Veeg de Live Photo omhoog. Je ziet nu een aantal andere effecten die je kan kiezen.
2. Kies voor de optie Herhaal of Stuiter. Kies diegene die het beste past, afhankelijk van de animatie.
3. Als je hem nu deelt via bijvoorbeeld WhatsApp, wordt het automatisch een gif.
4. Een andere manier om de Live Photo om te zetten naar een gif, is via een externe app. Een goed voorbeeld is Lively, die gratis beschikbaar is in de App Store. Je kan allerlei instellingen aanpassen, zoals de duur of het type animatie. Check ook onze lijst met de beste Live Photo apps.

Bron: https://www.iculture.nl/tips/live-photo-omzetten-normale-foto/

Die gebruik ik dus ook! Alle vet en strepen in één keer weg.

Voor gepolijste horloges, mn radiomir, gebruik ik cape cod polijst doekjes.

Cape Cod? Daar polijst je mee!!!

Gebruik zelf het zachte doekje dat ik van vriend Wesley kreeg!

2 likes

Omdat hij het hier heeft over gepolijste horloges en over polijstdoekjes denk ik dat hij dat heel goed in de gaten heeft :wink:

2 likes

Na de hele hype om een doekje is het Apple poetsdoekje op voorraad. Schijnt bovengemiddeld goed te zijn. Maar je moet er wel 25 euro voor over hebben.

Maar @charlesb52 heeft ook wel een punt. Als je voor elk vlekje gaat lopen polijsten met Cape cod, ziet je horloge er mogelijk veel te snel er anders uit.
Voor krasjes enzo gebruik ik idd de Cape cod. Voor n vlekje gebruik ik van die poetsdoekjes voor je brilglazen.

1 like