"Poetsdoek" horloge

Ik zie hier de meest blinkende horloges voorbij komen en vroeg mij af waar jullie het horloge mee poetsen. Ik weet dat sommige het met de doekjes doen die bijvoorbeeld bij een zonnebril zitten. (microvezel doekjes als ik met niet vergis) Zijn er ook speciale doekjes voor horloges, lijkt me leuk om erbij the hebben. Het gaat me echt om poetsen/schoonmaken, niet om te polijsten.

4 likes

Ik gebruik m’n trui of t-shirt, net wat ik aan heb :tshirt:

13 likes

Prima doekje die bij je bril zit.

2 likes

Zilverdoek

Rvs pannensponsje👍🏼

8 likes

Theedoek

Mag ik je horloges eens zien. Ben benieuwd hoe dit uitpakt.

4 likes

Ik gebruik gewoon een “10 voor de prijs van één Aldi microvezeldoekje” of de hoek van een t-shirt etc. Niks bijzonders dus.

Er bestaat ook speciale horlogedoekjes (vaak zelfde stof als brillendoekjes), de meeste merken hebben wel wat. Heb deze foto even uit het archief gehaald voor je, ter illustratie.

3 likes

200 euro per stuk zeker?

8 likes

Dat viel, toen ik ze verkocht, mee… ik geloof dat ik voor de witte tientje p/stuk heb heb gekregen. Netjes toch? Ik heb er nog een, die gebruik ik als onderlegger op mijn nachtkastje. :wink:

3 likes

Ik heb zo’n poetsdoek van mn chris reeves zakmes. en eentje van Omega. Maar ik poets mijn horloge altijd gewoon met de mouw van mijn overhemd. Werkt meer dan prima.

Poetsdoek van Zealande straps cadeau gekregen bij mijn laatste strap aankoop aldaar.
Mooie grote zachte doek. Zit een spulletje in denk ik want maakt mooi streeploos glas, kast en metalen banden blinkend schoon.

1 like

Zilverdoek moet je mee uitkijken.

Die zijn gedipt in een goedje met een hele fijne korrel en zullen de gesatineerde/brushed delen van je horloge dus heel licht polijsten.

De duurdere niet hoor,werkt perfect

Selvyt doek!

1 like

Brillo

3 likes

Ik gebruik altijd vaak een microvezeldoekje voor brillenglazen. Werkt perfect om de kast en het glas schoon te maken.

Gewoon ff een lokale brillenzaak binnen lopen en om een poetsdoekje vragen :+1:

2 likes

Vaker gewassen katoenen(!) shirts zijn prima poetsdoeken.

1 like

Ik gebruik de AH microvezel doekjes. Per drie in een gesloten folie voor € 2,15 Echte aanrader! En zoals @Alletijd aangeeft zijn de Zealande doekjes ook echt super fijn.

1 like