Nu ben ik zelf een fanatieke detailer voor mijn auto en dacht laat ik me eens inlezen in het herstellen, poetsen en polijsten van mijn nieuwe hobby.
Eerst dacht ik laat het over aan de professionals en bij grotere beschadigingen zal ik dit echt doen maar het lichte werk en herstellen van glans of juist matte look moet te doen zijn. Bij mijn eigen auto kan ik het zelf beter en mooier dan menig professional.
Nu ben ik eerst de info aan het verzamelen voordat ik straks in mijn enthousiasme schade toebreng i.p.v. herstel. Ik zie diverse projecten voorbijkomen met fantastische resultaten maar niet echt een stappenplan en werkwijze wat te gebruiken bij welk type materiaal.
- Zouden we tot een stappenplan kunnen komen hoe het beste te werk gegaan kan worden inclusief ( merken/linkjes ) van de producten en materialen die men gebruikt.
Hier zouden de Do’s en met name Don’ts ook aan bod kunnen komen.
Hierbij een aftrap:
Stap 1: Demonteren van de band.
Stap 2: Band ultrasoon reinigen. ( niet het uurwerk !!! )
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2460692,2460692#msg-2460692
Stap 3: Horloge kast reinigen.
Wat ik lees, meest gebruikt sateprikker, tandenborstel en bakje warm water met Dreft.
Stap 4: …
Zal ongetwijfeld dubbele info of tegengesteld werkwijze voortbrengen maar alles wel lekker gecentreerd: