Poetsen

Ik gebruik Alleen Poetsmiddelen als ik krassen moet wegwerken, dus echt het opwerken van een kast… algemeen schoonmaakwerk… Katoenen doek, ruitesproeiervloeistof ( in een klein pompflaconnetje )
Zeemleren lapje als ik geen pluizen kan hebben…
Alcohol ( niet voor plexi en kunststoffen )

Prut haal ik weg met een saté stokje…al dan niet gedrenkt in Alcohol. Bamboe is poreus… dus dat werkt prima.

Nagelpolijstvijltjes gaan ook goed om krasjes weg te werken… al heb ik ook houten “spatels” met een lap leer erop… gedrenkt in Silvo… doen hetzelfde… :slight_smile:

Bijzonder om te lezen hoe vrijwel iedereen er zijn eigen manier van poetsen op na houdt. Ik heb in ieder geval weer ideeën genoeg :slight_smile:

Haha, ik zie hem nu zelf ook. Ik heb het ook niet over een gouden Aquaracer of een Grand Carrera chrono, maar over een simpele stalen Aquaracer.

Henkjan91 Schreef:

Haha, ik zie hem nu zelf ook. Ik heb het ook niet
over een gouden Aquaracer of een Grand Carrera
chrono, maar over een simpele stalen Aquaracer.

Ho ho, wat meer eerbied…;):)-D

Nou, vlak die Cape Cod doekjes toch niet uit hoor… Ik heb er erg goede ervaringen mee op uiteraard alleen hoog gepolijste oppervlakten. Het haalt de fijne krasjes er uit en en spiegelt weer als nieuw. Voor de gesatineerde oppervlaktes gebruik ik vaak een nieuw schuursponsje. Alleen moet je hier echt heel voorzichtig mee zijn om geen scherpe randen af te ronden, vroeger met mijn eerste Seamaster nog eens mee de mist in gegaan en dat wat er af is, komt er nooit meer aan…

wat ik zelf ook wel es geinig vind om te doen, is behalve dat je kasten v brons of messing kunt verouderen, ook weer kunt verjongeren.

voorzichtig borstelen geeft n matte uitstraling. polijsten met cape cod krijg je zowat n gouden klok van! dat blingt onwijs in mn ogen B)-
om de verschillen subtiel te tonen, doe ik wel es de lugpootjes n beetje. krijg je 3 of 4 verschillende effecten te zien vh materiaal.

marnix.moed Schreef:

wat ik zelf ook wel es geinig vind om te doen, is
behalve dat je kasten v brons of messing kunt
verouderen, ook weer kunt verjongeren.

voorzichtig borstelen geeft n matte uitstraling.
polijsten met cape cod krijg je zowat n gouden
klok van! dat blingt onwijs in mn ogen B)-
om de verschillen subtiel te tonen, doe ik wel es
de lugpootjes n beetje. krijg je 3 of 4
verschillende effecten te zien vh materiaal.

ook prachtig op een U.boot klokje

De Kruitvat zeem zoals eerder vermeld kan ik absoluut bevestigen. Perfect om vette vingers en stof te verwijderen. Let er wel op dat je geen korreltjes meewrijft, anders raak je van de regen in de drup.