Heren, even een vraagje…
Waarmee poetsen jullie je horloges? Een gewone niet-pluizende wollen doek, of komt er zwaarder geschut kijken? Ik lees soms goede, en soms minder goede dingen over Cape Cod…als ik het wel heb…
Dick
Heren, even een vraagje…
Waarmee poetsen jullie je horloges? Een gewone niet-pluizende wollen doek, of komt er zwaarder geschut kijken? Ik lees soms goede, en soms minder goede dingen over Cape Cod…als ik het wel heb…
Dick
Gewoon afspoelen en droogmaken, Cape cod gebruik ik zelden, haal je wel mooi krasjes mee weg, maar en paar krasjes lig ik allang niet meer wakker van 
Tandenborstel en milde handzeep…
Met een waterbestendig horloge (waterdicht is geen enkel horloge
) stap ik af en toe gewoon even onder de douche. The Axe effect B)-
Gek, die heb ik niet iedere dag bij de hand. De jongsten kunnen al zo’n 12 jaar zonder…(
Superdesuper kleine besmettingetjes,tandpasta en een tandenborstel.
Wel oppassen en op een klein stukje achterkant proberen.
Bij goed materiaal meestal mooi resultaat.
Voorde andere 90 %, mee in de douche.
Zilverpoets en een theedoek op goedkopere horloges (Tag heuer, Alpina etc.). De duurdere laat ik bij de horlogemaker poetsen, als het uuwerk niet goed loopt.
Zilverpoets en een theedoek op goedkopere horloges
(Tag heuer, Alpina etc.). De duurdere laat ik bij
de horlogemaker poetsen, als het uuwerk niet goed
loopt.
Kapitalist :+
(:d
Even in water weken, met extra soft electrische tandenborstel poetsen, en met katoenendoek afdrogen.
Capecod gebruik ik alleen om haarlijnkrasjes van gepolijst (!) staal weg te poetsen.
Vochtig of natte handdoek werkt prima voor poetsen. Daarna nogmaals met het droge deel, want anders krijg je strepen op het glas 
Die Cape-Cod doekjes zijn wel de smerigste dingen die ik ken om over je horloge te halen.
Wat een vieze vette rotzooi word dat zeg.
Plus de niet geringe kans gesatineerde delen te raken met alle ellende van dien.
Of het moet een totaal mat/afgeleefd ding zijn waarbij het alleen maar beter kan worden…
Cape Cod = Mooi voor je trouwring : tussen duim en wijsvinger over dat doekje rammen! ( *ook die van haar natuurlijk! , succes gegarandeerd.
) , na poetsen met droog doekje.
Ik heb hele goede ervaringen als je kleinere ( toch redelijke diep ) krasjes of pitjes hebt , met een nagelglansvijl.
Dus die hele fijne om (kunst) nagels op hoogglans te brengen.
Met wat tijd en geduld haal je daar op glad staal zonder al te veel “restgevolgen” oneffenheden mee weg. Je kunt ook gerichter werken.
Mochten het echt “smerigere” krassen zijn , haalt deze methode i.i.g de ergste “pijn” weg. ;), zodat de kras niet teveel licht meer vangt e.d.
Kruitvat zeem (6 euro), klinkt raar maar werkt super (niet nat maken)
Gewoon met een zakdoek, slip van mijn hemd,… 
Groet, Glenn
Zilverpoets en een theedoek op goedkopere horloges
(Tag heuer, Alpina etc.). De duurdere laat ik bij
de horlogemaker poetsen, als het uuwerk niet goed
loopt.
Pauper
Die Cape-Cod doekjes zijn wel de smerigste dingen
die ik ken om over je horloge te halen.
Wat een vieze vette rotzooi word dat zeg.
Plus de niet geringe kans gesatineerde delen te
raken met alle ellende van dien.Of het moet een totaal mat/afgeleefd ding zijn
waarbij het alleen maar beter kan worden…Cape Cod = Mooi voor je trouwring : tussen duim en
wijsvinger over dat doekje rammen! ( *ook die van
haar natuurlijk! , succes gegarandeerd.) , na
poetsen met droog doekje.
Ik heb hele goede ervaringen als je kleinere (
toch redelijke diep ) krasjes of pitjes hebt , met
een nagelglansvijl.Dus die hele fijne om (kunst) nagels op hoogglans
te brengen.
Met wat tijd en geduld haal je daar op glad staal
zonder al te veel “restgevolgen” oneffenheden mee
weg. Je kunt ook gerichter werken.
Mochten het echt “smerigere” krassen zijn , haalt
deze methode i.i.g de ergste “pijn” weg. ;), zodat
de kras niet teveel licht meer vangt e.d.
Ha! Dat met die trouwring wordt niets, de mijne is van titanium en dat houd ik graag dof…
Maar die nagelglansvijl is een goeie, ik kijk zo even in de kast van mijn dochter…(tu)
Dick
Mijn beste,
Ja, zilverpoets gebruik ik ook. En dit tot volle teveredenheid!!
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Met een licht bevochtigde theedoek maak ik meestal schoon.
Als het om verwijderen van dna-resten of meer gaat komt er een houten cocktailprikker en wattenstaafje bij plus wat alcohol en Brasso zilver.
En niet te vergeten de hydrofiele handdoeken van mijn kids die de luiers inmiddels al lange tijd ontgroeid zijn. 
ik gebruik staalfix voor rvs huishoud artikelen,oven,magnetron enz,werkt perfect alle kleine krasjes weg.