ik ben van plan een eerste Seiko Mod te gaan doen. Ik ben dol op de rolex 1016 explorer maar origineel is die niet te betalen. Een smiths prs-25 loop ik al een paar keer mis en daarom ging ik op zoek naar een alternatief.
Ik heb bij lucius atelier een explorer kast gezien in 36 mm in pre- order.
De old school 1016 style dial vind ik niet bij lucius. Wel ol shool radium mercedes wijzers
Iemand enig idee waar die te vinden zijn passend op het seiko NH38?
De NH38 heeft naar mijn mening , correct me if i’m wrong, geen dag of datum terwijl de NH 36 die wel heeft.
Dus ik ben op zoek naar een old school style (radium look) explorer 1016 dial met eventueel passende mercedes wijzers in de kast van Lucius met NH 38 movement.
Waar te zoeken?
NH38 is inderdaad zonder dag en datum, NH35 alleen met datum en NH36 met dag en datum.
Je zou eens kunnen kijken bij DLW watches, One Second Closer of Dagaz. Die hebben veel voor Seiko, wat op een 4R36 past zal ook moeten passen op een NH35/36/38.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
Edit: die wijzers die je hebt gezien passen ook op de NH38.
zou ook het geval zijn bij smiths dat je de rotor hoort. Mijn stoort het hoegenaamd niet. Ik ben net fan van automaten en handwinders omdat ze leven in tegenstelling tot quarts.
Iemand suggesties voor een fijnere kast waar wel een Seiko in past?