Pokke nato's

Prachtig veldhorloge.

2 likes

Gewoon down under dragen, probleem opgelost.

1 like

Loop toch al sinds midden jaren 80 mee in het horlogewereldje…maar ehhhhh, hoe ziet dat eruit / wat is dat ? :confused:

Dat je die flap onder je pols door gooit en daar het lange eind door rijgt

2 likes

Eens proberen, die Australische methode. Thnx

2 likes

Ik knip ook vaak een stuk uit een Nato, draagt veel lekkerder.
Down-under-stylee valt tegen, dan zit er een driedubbele laag onder je pols…

4 likes

Precies zoals @bloedlink en @denvro beschrijven.
Je hebt wel onder de pols een dik pak maar ik heb daar zelf geen moeite mee. Zoiets draag je toch niet onder een overhemd ofzo.

1 like

Down under staat hier los van het continent. Het betekent dat de prop met flappen, ringen en dubbele lagen aan de binnenkant=onderkant van je pols terechtkomt.

Dat snap ik…had misschien een smiley erbij moeten zetten.

Oh, als ik het zo teruglees komt het idd wat belerend over, is niet de bedoeling maar meer algemenig opgemerkt… Ook maar een :slight_smile: dan…

2 likes

Ik heb ook horloges gehad met nato’s maar wel altijd met flap gedragen. Soms inderdaad irritant maar nooit zo erg dat ik er een stuk heb afgehaald. Wat is er mis met 2-delige nato’s? Te weinig keuze in kleur, maat etc?

1 like

Er bestaat zoiets als een “single pass NATO strap”. Hierbij is het probleem met dit “flapje” al voor je opgelost :grinning:, wellicht een idee?

1 like

Heb ik inderdaad, Zulu straps. Maar soms, zoals deze, is iets mooi maar alleen als nato traditionele variant. Trap ik er toch weer in.

2 likes


Bij die krengen van aliexpress heb ik eigenlijk geen last van die “flap”. De kwaliteit van aliexpress dingen is trouwens best netjes. Heb ze zelfs om met surfen en zwemmen😅

1 like

Ik dacht dat ZULU banden hetzelfde werkte als NATO’s maar dat de metalen onderdelen aan de band iets anders waren. Ik bedoelde zelf banden zoals deze:
https://www.cheapestnatostraps.com/collections/single-pass-straps
Deze haal je echt 1 keer onder het horloge door en that’s it.
Hebben ontzettend veel keuze hier en voor niet al te hoge prijzen, ik ben zelf al ruime tijd fan!

1 like

Ik dacht even dat het een Zweeds merk was :slight_smile:

1 like

Ik draag de hele zomer nato’s met overhemd (en blazer) :smiling_imp:. Maar voor mij is een overhemd en een wat losser zittende blazer geen poging om super netjes voor de dag te komen.

1 like

“Single layered” nato’s worden ook geleverd door crown and buckle.

1 like