Pokke nato's

Zo dat is dan de zoveelste NATO, ook in categorie duurder, waar ik die onzinnige flap weghaal. Steeds op foto’s denk ik; YES, mooi. Maar het is gewoon geen dragen met die flap :rage:

10 likes

Kan aan mij liggen maar dit onzinnige rotding is volgens mij de enige reden waarom NATO’s bestaan :joy:
Zodat je het horloge niet kwijt bent als er een springbar losschiet.

6 likes

Het lig idd aan jouw :joy:

Die functie werkt nog steeds als je goed oplet :wink:

3 likes

Owja, scherp. Maar het moet toch ergens goed voor zijn :face_with_monocle:

1 like

Kappen met die Nato’s, waarde Leen.

1 like

Niet van die moeilijke vragen aub. Het is warm en dan tikken ze harder aan.

Misschien tegen het schuiven van het horloge… al zal dat in de praktijk wel loslopen lijkt mij.

2 likes

Precies

1 like

Je hebt die flap eigenlijk niet nodig. Ook zonder die flap doet hij alles wat hij moet doen. De nato is ook zonder die flap één onderdeel en als de springbar los schiet hangt het horloge nog aan de andere.

Ik haal hem ook wel eens weg, maar dat is afhankelijk van de nato. Hoe dik hij is, en of er voor mijn gevoel te veel extra materiaal en metaal aanwezig is.

I gebruik die nato flappen trouwens als sleutelhangers :sunglasses:

3 likes


:sunglasses::sunglasses:

12 likes

Heb ze bij al mijn Nato’s weggehaald. Behalve bij de nato die bij de Precista is geleverd. Dat is dan weer zonde :stuck_out_tongue_closed_eyes:maar die draag ik in een lus dan heb ik geen dubbele strook onder het horloge

1 like

Misschien moet je eens een RAF strap ipv NATO bestellen?

1 like

Dat is idd de manier om die dubbeldikke laag tussen pols en caseback te halveren.
Down-under dragen :wink:

Is alleen iets meer gewurm om om te doen.
Edit: en vermeldenswaardig dt je wel even wat trial&error noodig hebt om de uitlijning goed voor elkaar te krijgen: horloge midden bovenop en de sluiting midden onderop.

1 like

Goeie tip!

Eens, doe ik ook vaak en kort meteen in :ok_hand:t2: En bij inkorten het einde rond afknippen en dichtbranden tussen twee stuiv… uhh 5eurocentjes.

Maar bijv goedkopenatobandjes uit Zweden verkopen nu ook gewoon single loop nato’s.

6 likes

Die zulu banden met de grote ronde keepers en gesp werken daarbij beter dan de G-10 natos met de dunne rechthoekige uitvoering.

Maar ik ben dus niet de enige die dat doet met restmateriaal.

1 like

Daarom heb ik alleen maar MN straps van Erika

Hoorde ik Olav Mol gisteren zeggen dat dit het internationaal gebaar voor vriendschap is/was?

:joy:

1 like

Yep!

Dat is volgens mij inderdaad de reden. Ik heb mijn Record WWW op een recreatie van de pre-nato zitten zonder deze flap en als je niet oplet schuift het horloge inderdaad zo van de band af bij het afdoen!

6 likes