1 day fly (www.1dayfly.nl) biedt vandaag een TW steel ICON TW622 voor zo’n € 100.
Het is niet mijn smaak, maar ok…
1 day fly (www.1dayfly.nl) biedt vandaag een TW steel ICON TW622 voor zo’n € 100.
Het is niet mijn smaak, maar ok…
Ja, en?:S
Not my cup of tea
Tegenwoordig vind ik TW Steel zeker niet estetisch onverantwoord meer (evoluerende smaak waarschijnlijk), maar vraag me vooral af: ís het ook wat ?
Daarmee bedoel ik voornamelijk: Hoe is de kwaliteit van band, kast en uurwerk in vergelijking met bijvoorbeeld een Seiko, Citizen of Casio (of Rus of Chinees…) in een gelijkaardige prijsklasse ?
GBW
Tegenwoordig vind ik TW Steel zeker niet estetisch
onverantwoord meer (evoluerende smaak
waarschijnlijk), maar vraag me vooral af: ís het
ook wat ?Daarmee bedoel ik voornamelijk: Hoe is de
kwaliteit van band, kast en uurwerk in
vergelijking met bijvoorbeeld een Seiko, Citizen
of Casio (of Rus of Chinees…) in een
gelijkaardige prijsklasse ?GBW
Voor 100 euro inclusief verzenden is dit echt een koopje. De band is van een zeer goede kwaliteit en het horloge is ook mooi afgewerkt. Heb zelf een witte gehad en was er zeker niet ontevreden over. Lekker goed af te lezen ook.
‘Polderrolex’. Leuke vondst! Maar tiedubbeljoestiel bekt ook niet erg lekker vind ik. Ik zal me overigens onthouden van commentaar op de modellen van het merk.
Menno
tw steel zijn zeker geen verkeerde horloges, ze zijn zeker goed en mooi afgewerkt
het horloge maar ook de banden, ik heb er 2 in mijn bezit gehad, heb alleen nog een foto van de tw tom coronel limited edition, nog spijt dat ik die heb verkocht.
Ik dacht dat die dingen qua kwaliteit vrij slecht waren? Als ik zie dat voor modellen met een miyota autommaatje en mineraalglas en slechts 50m waterdicht is terwijl ze de look van een duiker heb 700 euro iod gevraagd wordt is dat best veel?:S
Ik dacht dat die dingen qua kwaliteit vrij slecht
waren? Als ik zie dat voor modellen met een miyota
autommaatje en mineraalglas en slechts 50m
waterdicht is terwijl ze de look van een duiker
heb 700 euro iod gevraagd wordt is dat best
veel?:S
Je bedoelt de Grandeur serie. Deze hebben een Zwitsers automatisch uurwerk en geen Myota. Deze zijn ook 100m waterdicht. Maar het ging om dit model en de prijs en dat is een goede deal imo.
Dank allen voor de input.
Mag ik mijn vraag anders formuleren ?
Stel: Ik heb 100 euro te besteden.
Koop ik dan beter iets uit de Seiko 5, Orient *** of Citizen Eagle 7 reeks (of een qua prijs evenwaardig Japans quartz horloge) OF een TW Steel ?
Ik maak dan abstractie van estetische aspecten (dat is per slot van rekening een kwestie van smaak).
Tsja ik denk dat zon TW Steel dan niet bijzonder slecht is! Dat zijn momenteel vrij populaire horloges en zelfs bij juweliers in Zwitserland zie je ze liggen. Ik dacht alleen dat ze prijs/kwaliteit vrij slecht waren maar op 1dayfly is het wel een goede deal hoor! Die zijn in de winkel volgens mij 170 of 180.
Dank allen voor de input.
Mag ik mijn vraag anders formuleren ?Stel: Ik heb 100 euro te besteden.
Koop ik dan beter iets uit de Seiko 5, Orient ***
of Citizen Eagle 7 reeks (of een qua prijs
evenwaardig Japans quartz horloge) OF een TW Steel
?Ik maak dan abstractie van estetische aspecten
(dat is per slot van rekening een kwestie van
smaak).
Tja voor 100 euro kun je ook een hele mooie Orient of Seiko Automaat kopen. Dat heeft toch iets meer dan een quartz horloge.
De 11e heb ik er eentje gekocht op 1dayfly, vandaag mogen ontvangen van de postbode. Horloge stond al een tijd op het lijstje om te kopen, had liever de versie met bruine band en off white wijzerplaat maar ja, die verkochten ze niet.
Tja, eerlijk gezegd valt hij me een beetje tegen hier ff de plussen en de minnen
Mensen… Je wilt echt niet weten hoe die dingen er van binnen uitzien. Ik moet dat beroepsmatig nu eenmaal -af en toe- WEL. Ik heb batterijen en stiften/kronen in die dingen vervangen, en zoals je vooral op de chrono-modellen goed ziet, is het uurwerk heel erg ienie-mini. Aziatisch werkje, met een ENORME slappe plastic spacer op z’n plek gehouden in een verder lege kast. E.e.a. ook met lekker veel speling die alleen opgeheven wordt op het moment dat je de deksel sluit, dus geen -veel meer solide- kastschroeven.
Advies dus: Doorsparen.
Tja, dat heb je toch wel vaak met die mode-/trendmerken :(. Kan er zo nog wel een aantal noemen. Ik sluit mij daarom bij het advies van Peter aan
Ook mijn reden van afkeer voor deze merken
Kan je dat gebrek aan (inwendige) kwaliteit veralgemenen naar “alle” modemerken, of zijn er toch bij die zich houden aan een zeker kwaliteitsniveau (Fossil ?) ?
Als je een kwalitatief goed horloge wil van een modemerk, moet je Ralph Lauren nemen. Tikje prijzig, maar wel uurwerken die speciaal door JLC voor hun gemaakt worden.
Groeten,
Martin
Als je een kwalitatief goed horloge wil van een
modemerk, moet je Ralph Lauren nemen. Tikje
prijzig, maar wel uurwerken die speciaal door JLC
voor hun gemaakt worden.Groeten,
Martin
De Guess collection gebruikt ook Zwitserse uurwerken. De gewone Guess horloges hebben goedkope aziatische werkjes.
Heb ook wel eens gehoord dat de armani horloges Zwitserse uurwerken gebruiken en Burberry ook maar dit zijn wel de ‘duurdere’ modemerken.