Polerouter

Kan iemand mij helpen met onderstaande:

Is deze origineel / correcte staat??

kroon en glas niet origineel (is meestal zo btw), beetje boven marktwaarde en ik vermoed dat de kast licht is gepolijst (wel netjes gedaan zodat de lugs nog de juiste vorm hebben). Zou wel een foto van het uurwerk vragen en de binnenkant van de caseback. Als het een micro-rotor is dan is vaak de lagering van de rotor aan groot onderhoud toe.

1 like

Dank je wel voor je reactie, kroon vind ik wel jammer, prijs is inderdaad hoog ingezet maar dat is wel vaker op markptaats.
Microrotor kan ook nog wel eens “wear” op de backplate veroorzaken, klopt dat?

Kroon zeker niet origineel. Redial (tenminste gedeeltelijk).
Ik heb ook mijn twijfels bij de secondewijzer.

1 like

dat bedoel ik met dat de lagering aan onderhoud is: dan zie je een spoor van de rotor op de backplate

1 like

Redial ja?? dan houid het al snel op denk ik…

aah kijk, thanks

Ik vind het lijken of er plaat geverfd is… Maar zijn slechte foto’s.

Honderd procent zeker.
‘Swiss’ hoort onder de minute track :stuck_out_tongue:

Dial weet ik zo net nog niet, de patina is mooi gelijk en de diversiteit aan dial designs is enorm voor polerouters. Maar @Mafkees heeft altijd goede ogen voor dit soort dingen.
Secondewijzer is idd wel net te kort. Een detail dat UG echt nooit zo gedaan zou hebben.

1 like

en als ik google, zie ik snel de eerste paar fotos waar het toch boven staat??
Zijn dat dan allemaal redials???

https://www.google.com/search?q=universal+geneve+polerouter&rlz=1C1GCEU_nlNL828NL828&sxsrf=ACYBGNRTh8IQKfz9JuLTMnM3U32LwxjOlQ:1579774569307&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwj2jJ3wvpnnAhVG5aQKHZMuAUIQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1920&bih=1057#imgrc=glW_N4hYvyYLHM:

1 like

Er zijn wat nuances. In plaats van via een generieke google-search haal ik persoonlijk liever hier mijn referentiefoto’s.

Als je 't zeker wilt weten dan moet je even het referentienummer navragen bij de verkoper. Maar het lettertype en de kwaliteit van de bedrukking van ‘Swiss’ laat voor mij al zien dat het er niet origineel zo op stond. Prutswerk.
image

1 like

Je bent weer heerlijk duidelijk Matthijs :joy: dank!

1 like

Hahaha :stuck_out_tongue:
Als ik iemand van een miskoop kan behoeden door stellig te zijn dan vervul ik de rol van grote boze brompot met verve.

3 likes

En dat word gewaardeerd, Dank je !!
Ik sla deze over…

Wat zou voor een dergelijk model wat jullie betreft een marktconforme prijs zijn? Ik zie bv op Chrono de prijzen flink variëren.
Even uitgaande van originele wijzerplaat?

Gold capped, in goede- en originele staat (d.w.z. óók glas en kroon). Met een recente onderhoudsgeschiedenis. Tussen de €1.250-1.500? Staal al gauw richting €1.750-2.000 en massief goud wisselt maar reken op minimaal €2.250. Een Deluxe (met ook een massieve plaat) schiet al gauw richting het dubbele.

2 likes

Thanx! Goed om een beetje gevoel te hebben bij prijzen.
Ook interessant om te realiseren dat gold capped minder doet dat massief staal. (alhoewel ik dat van de Constellation eigenlijk ook al wel kan)

1 like

Weet iemand een mooie/orginele stalen of massief gouden te koop te staan. Ben al een tijdje op zoek maar durf het niet aan om er zo 1 van marktplaats te kopen.

Bij voorkeur een date met crosshair