Polijstdoekjes

Mijn dagelijkse knaller is op de badkamer vloer gevallen (geknald). Nu is het glas gebarsten en zit er een schaaf aan de kast.

Het glas ga ik zelf vervangen, hoe moeilijk kan het zijn :grinning: gelijk sapphire en nieuwe band besteld.

Voor de kast ben ik eigenlijk op zoek naar tips om dit een beetje weg te poetsen.

Het is geen duur horloge dus het is niet erg als er iets te zien blijft maar zou het toch wel iets weg willen poetsen.

Bedankt voor de tips! :facepunch:

foto toegevoegd met de kras

Polijstdoekjes? Capecod
Works like a charm.

2 likes

Pippi Langkous instelling. Ik hou daar wel van.

Op de foto vind ik het wel meevallen geloof ik. Is laten zitten een optie? Anders Capecod.

2 likes

Zeker is dat een optie het is een vieze schaaf niet zozeer gedeukt dus het slijt ook nog wel. Maar dacht misschien dat iemand hier een goed idee heeft.

Ga het proberen :+1:t2: even bestellen.

Capecod gaat dit niet helpen. Dit is te diep daarvoor.

Is er een andere optie?

Je hebt het nou toch besteld. Kijk even hoe het horloge hier uitkomt. Laatste optie is daadwerkelijk polijsten met een polijstwiel. Dit haalt echter wel aardig wat materiaal weg.

Je moet je voorstellen dat als je de beschadiging weg wilt hebben dat je zo diep moet polijsten als de beschadiging om het weer glad te krijgen.

1 like

Ga het proberen. Zoals ik zei het is geen duur horloge en ik heb er ook geen emotionele waarde aan dus als hij wat minder wordt dan ben ik denk ik wel tevreden.

Of ik doe wat iedereen hier doet en koop een nieuw horloge. :laughing:

1 like

Hier zijn echt wel topics over te vinden.

Bedankt voor de inbreng. :+1:t2:

Als je 't echt niet kan laten :
schuurpapier korrel 600 / 1500 … 2000 / 5000 / Dialux blauw op 'n zeemvel.
Schuurpapier oprollen om kromming en stijfheid vh papier te hebben.

Let op dat je de kanten “scherp” houdt.

Fijn schuurpapier gekocht bij Aliexpress.

1 like