Ben met ondervoeding geboren, lang verhaal kort, die ‘kras’, litteken van het hechten, is mee gegroeid met het leven. Je hebt gelijk. Iedereen heeft wel een of meerdere krassen opgelopen in het leven. Niemand is perfect.
Ik weet van een flink aantal grijze jongens dat ze alles polijsten. Zelf ook weleens een verknoeid horloge terug gebracht. In de omschrijving op internet stond “conditie zeer goed”. Met goed polijsten is niet zoveel mis. Bekrast blijft het langer liggen en heeft het een negatieve invloed op de verkoopprijs.
Conclusie, altijd goed kijken wat je koopt. Ook bij de jongens met een goede naam.
En voor de OCD mensen hier, krassen zijn nooit symmetrisch geplaatst natuurlijk…
Eens ! Het is praktisch onmogelijk.een horloge te kopen van 10tig jaren oud zonder krassen.
NOS word vaak verkondigd maar ook niet altijd waar geloof ik
Vrijwel elke keer als ik een horloge bij een handelaar wil verkopen komen ze toch met de melding “dat ze het horloge nog moeten polijsten” en dergelijke vooraleer ze het te koop kunnen zetten . Is natuurlijk ook een manier om hun aankoopprijs verder te drukken.
Niet altijd? Altijd niet. Nou ja op een paar uitzonderingen na. Maar NOS wordt enorm veel misbruikt.
Niet alleen handelaren doen dat.
Ik kwam laatst in een Cape Cod topic terecht elders op een ander forum. Ik kon een Squale 1521 kopen van hem.
Toen ik op zijn naam ging zoeken op dat forum kwam ik dus in bovenstaand Cape Cod topic terecht. En las dat hij al zijn horloges eens in de maand eens goed onderhanden nam met bovenstaand goedje…
Toen heb ik toch maar vriendelijk bedankt. En een nieuwe besteld.
Behalve als je een boze vrouw hebt.
Ik heb zelf een NOS uit 1995, heb alleen de lugs moeten laten polijsten. Zijn kleine details. Verder is hij vrijwel krasvrij. Jasper van AVW zei ook al dat ik een goede deal heb gemaakt. Hij heeft hem helemaal nagekeken en taxatiewaarde was gelijk 1000 euro meer waar voor ik hem heb gekocht. De sticker van Rolex Hong Kong zit er nog netjes op dus geen zweet of vuiligheid op gekomen.
Hoe komen die krassen dan op een NOS?
Waren niet echt krassen, ik weet het goede woord niet maar het waren oranje vlekjes en die wilde ik er af halen. Misschien weet jij wat dat is? Misschien omdat hij zo lang in een kluis heeft gelegen?
Klinkt meer als oxidatie…
Ik heb er niet veel verstand van maar is dat dan normaal? Bij AVW deden ze er niet zo moeilijk over.
Tja, als je iets in een kluis last liggen dan komt er
wel eens een klein plekje op… je gaat ze ook niet vacuum verpakken.
Denk dat als je het er gewoon “afpoetst” (dus niet het materiaal aangetast is) het niet zo veel kwaad kan idd…
Bedankt voor de uitleg, het ging er ook heel makkelijk af en waren maar kleine vlekjes.
Volstaat schoonmaken dan niet gewoon ipv polijsten?
Zou goed kunnen maar Jasper van AVW had mij met zo’n doekje geholpen.
Tuurlijk wel, als je maar eerlijk bent over de staat. En een goed en selectief inkoop-/inruilbeleid voeren. Ik vind het kwalijk dat bij sommige handelaren altijd “als nieuw” staat, terwijl dat gewoon weg niet kan.
Beschermde coating
Particulier ook hoor. Hier in het blauw zie je ook wel eens horloges ‘als nieuw’ terwijl je de krassen al ziet op de onderbelichte iPhone foto’s