Hallo,
Ik wil graag mijn breitling horloge laten polijsten, weet iemand een adresje in Noord Limburg dat aan te raden is. Wil geen complete service door breitling laten uitvoeren.
Mvg
Ed
Hallo,
Ik wil graag mijn breitling horloge laten polijsten, weet iemand een adresje in Noord Limburg dat aan te raden is. Wil geen complete service door breitling laten uitvoeren.
Mvg
Ed
Mag Zuid Limburg ook? Ferrie Schweitzer in Heerlen. Je vindt meer over hem bij ervaring met horlogemakers of gewoon Google.
Hans
Of gewoon naar Breitling sturen.
Mvrg Gert Jan
Breitling doet alleen complete service, dit omdat ze de klant garantie mee willen geven en dat kan niet wanneer het horloge alleen gepolijst wordt.
Breitling doet inderdaad alleen complete service, ik heb een paar jaar gelden een klokje bij hun laten doen maar voor die ik nu heb is geen complete service nodig.
Je kan het horloge bij Breitling laten opmaken, heb je gelijk nieuwe pakkingen.
Een gewone horloge maker haalt het horloge zonder het uurwerk uit de kast te halen zo langs de polijstmachine en dat is niet echt hoe het zou moeten.
Gert Jan
Je kan het horloge bij Breitling laten opmaken,
heb je gelijk nieuwe pakkingen.
Een gewone horloge maker haalt het horloge zonder
het uurwerk uit de kast te halen zo langs de
polijstmachine en dat is niet echt hoe het zou
moeten.
Gert Jan
Bullshit… Wat is een gewone horlogemaker en wat denk je wie er bij Breitling (Nederland) werken? Bijzondere horlogemakers?
Je kan het horloge bij Breitling laten opmaken,
heb je gelijk nieuwe pakkingen.
Een gewone horloge maker haalt het horloge zonder
het uurwerk uit de kast te halen zo langs de
polijstmachine en dat is niet echt hoe het zou
moeten.
Gert Jan
Het uurwerk moet altijd uit de kast gedaan worden, polijsten geeft zeer veel vibratie en stof en is niet goed voor de mechaniek.
Na het polijsten moet de kast in de ultrason om alle polijstvetten en resten te verwijderen, zelfs de drukkers moeten gedemonteerd worden.
Een goede horlogemaker zal altijd het uurwerk uit de kast halen.
Juist gezegd Freddy.
Op de vraag of er bij Breitling bijzondere horlogemakers werken is het antwoord Ja!!
en even belangrijk er werken ook bijzondere polijsters.
Mvrg Gert Jan
Juist gezegd Freddy.
Op de vraag of er bij Breitling bijzondere
horlogemakers werken is het antwoord Ja!!
en even belangrijk er werken ook bijzondere
polijsters.Mvrg Gert Jan
Is het onderscheidt gelegen in het feit dat ze kennis hebben van Breitling of hebben ze bovenmenselijke kwaliteiten?
Voor een Level 4 traing moet je wel bijna bovenmenselijk zijn.
mvrg Gert Jan.
Voor een Level 4 traing moet je wel bijna
bovenmenselijk zijn.mvrg Gert Jan.
Als ze er dan ook naar betaald worden, verklaart dat gelijk waarom de Breitling service zo duur is ;-}
De beste horlogemakers werken over het algemeen voor zichzelf en niet voor “de merken”.
De beste horlogemakers werken over het algemeen
voor zichzelf en niet voor “de merken”.
(tu)
hcptdg Schreef:
De beste horlogemakers werken over het algemeen
voor zichzelf en niet voor “de merken”.(tu)
Daar ben ik dan blij om, kan ik met een gerust hart mijn hologe naar deze beste horlogemakers brengen. Maar dan wil ik wel graag weten hoe deze allerbeste horlogemakers aan pakkingen en onderdelen komen,of maken ze deze ook zelf.
Dan heb ik nog een vraag. Hoe komen deze beste horlogemakers aan de kennis om bv een Breitling 44 met B01 uurwerk te servicen.
mvrg Gert jan.
Correctie: De beste horlogemakers werken over het algemeen voor zichzelf en niet voor “de merken” EN SERVICEN GEEN BREITLINGS. Zo dat is opgelost
Correctie: De beste horlogemakers werken over het
algemeen voor zichzelf en niet voor “de merken” EN
SERVICEN GEEN BREITLINGS. Zo dat is opgelost
Nou, niet echt opgelost. Nu weet ik nog niet hoe deze horlogemakers aan onderdelen (waaronder wijzers) en pakkingen komen. Ben ik toch wel erg nieuwsgierig naar.
En ik weet natuurlijk heus wel dat er een aantal goede onafhankelijke horlogemakers in ons land zijn, maar dat zijn niet meer dan 5. En wie repareerd dan de Breitling horloges?
Mvrg Gert Jan.
Hoe komen horlogemakers aan onderdelen? Op dezelfde wijze waarop grijze dealers aan merkhorloges komen. Heus, mijn horlogemaker kan in principe aan ieder onderdeel komen wat hij nodig heeft. Dat sommige horlogemakers bepaalde modellen niet (kunnen) servicen heeft ook vaak te maken met het ontbreken van bepaalde apparatuur die duur is en die ze te weinig zouden gebruiken om rendabel te kunnen zijn. En uiteraard zijn er bepaalde calibers die ze nooit onder handen krijgen.
En wie repareerd dan de Breitling horloges?
Breitling?
En ik weet natuurlijk heus wel dat er een aantal
goede onafhankelijke horlogemakers in ons land
zijn, maar dat zijn niet meer dan 5.
Je hebt wel de waarheid in pacht, hoezoe precies 5?
Inderdaad, ik had altijd gedacht dat het er 6 waren in heel Nederland.