Polijsten en poetsen

Waar kan een horloge die al flink beschadigd en vuil is het beste mee gepoetst worden? zijn daar middelen voor?

ligt aan heel veel dingen is de kast glad,geborsteld of gestraald,
staal goud of ander metaal. Gewoon vuil kun je makkelijk met warm water en wat dubro schoonmaken. als je je een geborstelde kast polijst ziet het horloge er niet meer uit dus laat even weten wat je wil doen en waarop

en of de kast wel waterdicht is :smiley:

jammer dat er geen reacties meer zijn. Ikzelf ben wel benieuwd naar de middelen en methodes om een geborstelde kast te poetsen/polijsten.

Groet,

Corné

p.s. kast is waterdicht :slight_smile:

Volgens mij is er nog niet heel lang geleden het één ander hierover op dit forum langsgekomen. Wellicht kan de zoek functie uitkomst bieden.

corne dat is heel makkelijk kun je met een glasvezel pen doen uit een electronica zaak . doe wel handschoenen aan anders stik je van de jeuk

wilco Schreef:

corne dat is heel makkelijk kun je met een
glasvezel pen doen uit een electronica zaak . doe
wel handschoenen aan anders stik je van de jeuk

Die jeuk kan ik me goed herinneren. Voor grotere oppervlakken is zo’n pen vind ik niet geschikt, omdat het de punt eigenlijk te klein is. Zelf mat polijsten is moeilijk, omdat je over een vaste hand moet beschikken als je geen professionele gereedschappen hebt.

ik heb bij mijn tw steel die rand langs het glas gedaan daar krijg je het snelst krasjes dat werkte best goed . maar ben met je eens grote opervlakte is lastiger ligt ook aan de band en kast veel hoekjes dan gaat het nog wel lukken

Beste V3T3RAN en Corné,

Voor dergelijke gehavende kasten zijn de “Schleiffix” schuurblokjes van Hobbyklok
http://www.selvatime.nl/product_info.php?cPath=Werkstatt&sPath=Schleifen%2C%20Sch�rfen%2C%20Polieren&products_id=Schleifgummi%20383240
een alleszins redelijke oplossing.
Glaspotloden; nou nee, al was het alleen maar vanwege de gemene glasdraadjes die steevast in de huid verdwijnen. Voor hardnekkige roest zijn ze soms wel een uitkomst.
Afhankelijk van de originele mattering wel de juiste gradatie kiezen en met beleid te werk gaan, natuurlijk. Bovendien zijn ze in specifieke vormen te snijden.

Veel succes,
Robbert

Alvast bedank voor alle inbreng… ik vroeg het vooral om de beschadigde glazen en dergelijke weer glad te krijgen…en soms hoor/zie je wel eens een idee of tip die echt super werkt.

saffier met krassen is niet veel meer aan te doen

Voor plexi: polywatch of displex (halfords). Voor gladde kasten met krasjes: cape cod doekjes.

Suc6!