Polijsten horlogeband

Beste forumleden,

Ik draag vaak een gepolijste Breitling Avenger II GMT (ik weet het, classy as f*ck) en ik krijg natuurlijk nogal wat krasjes op de gesp en band. Ik begrijp dat het polijsten van een horloge de waarde (op den duur) doet verminderen maar geldt dit ook voor de band aangezien je daar een vervanging van/voor kunt kopen?

Vraag nummer deux (ik zit in Frankrijk): hoe vaak kun je een band laten polijsten voordat je ziet dat hij gepolijst is (bijvoorbeeld doordat de scherpe randen wat vervagen)?

Wellicht zijn de vragen wat dom/eenvoudig maar ik heb niet echt een antwoord.

Alvast dank voor jullie intellect.

2 likes

In mindere mate, maar wanneer de tekst en logo op de sluiting minder zichtbaar wordt zorgt dit voor waardevermindering.

Dat is maar net afhankelijk hoe diep de krasjes zitten of zaten die je hebt laten polijsten. Je moet je bedenken dat er zoveel materiaal wordt weggehaald, als dat de kras diep is.

Ik ben van mening; lekker laten. Geeft ook meer rust om te weten dat je niet al te zenuwachtig mee om hoeft te gaan. De krasjes zitten er al. Immer, wanneer je de band polijst, zitten ze er binnen de kortste keren weer op.

Persoonlijk vind ik dit echt 1 van de mooiere Breitlings. Hij heeft wel de uitstraling van de robuuste Breitling, maar door de dunnere kast + kleinere diameter is hij super draagbaar.

En zo’n beetje alles wat @Flipperkast zegt :joy:

1 like