Polijsten Horlogeglas

Beste Forumleden,

Af en toe lees ik hier om het forum vragen over het polijsten van horlogeglazen en kasten,op timezone zag ik dit artikel

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=1932539&rid=0

voor degene die het nog niet wisten mischien een oplossing om krassen te verwijderen

Groet
Antonsv

Ik kende dit verhaal al wel, alleen is het mij nog niet gelukt om de pasta in de juiste korrelgrootte te bemachtigen. Heeft iemand tips?

Hallo Jürgen

Even op Google gekeken en dan zie ik deze site waar het wel te verkrijgen is
zie

http://www.diamantpasta.nl/

Groet antonsv

Fraai resultaat. Ik gebruik altijd autopolish, de groffe en fijne variant.

Autopolish werkt dat niet alleen op plastic?

Ik heb in een Seiko met saffier glas een echt diepe kras zo goed als weg gekregen. Niet helemaal want daar is ie te diep voor maar de kras is mooi glad gepolijst en zelfs met je nagel zowat niet meer te voelen. Zo’n oppervlakkig krasje als op dat andere forum werkt getoond lijkt me niet zo’n probleem. Kost alleen wel even tijd. Met diamant polish gaat het vast sneller…

Dat is mooi ik ga meteen na Halfords zo meteen.

Oh ja, wel met een dremeltje doen, met de hand ben je echt een maand bezie :frowning:

Ok ook even naar Gamma dus…

ben reuze benieuwd naar de rusultaten ervan alleen vraag ik me af wat
goedkoper is twee polijst flacons halford of twee tubus diamantpasta
antonsv

Je moet ook wel even de kosten van een dremel erbij rekenen want met diamantpasta gaat het met de hand.

Dan ook maar naar Halfords kan ik het ook voor mijn auto gebruiken?..

Je moet wel zo’n heel klein dremeltje hebben met variabel toerental met een goed setje polijst wieltjes. Als je dan toch bezig bent kiun je meteen de kast polijsten, oneffenheden weg polijsten etc. Ik gebruik het ding voor allerhande zaken. Ook mijn zakmes ziet er altijd als nieuwe uit :slight_smile:

Wat voor smeersel gebruik je voor de kast?

Let er alsjeblieft wel dat de kast niet te warm wordt. Er komt dan een witte waas op die er nooit meer afgaat.
Een kast polijsten met een dremel is al geen goed iets. toerental is te hoog ook al is ie instelbaar.

De dremel gebruik ik alleen om bv bramen vd rand af te halen, de rest doe ik met de hand met een fijne polish. Mijn dremel kun je overigens op een zeer laag toerental instellen. Ik heb tot nog toe geen problemen gehad. Niet dat ik regelmatig aan het polijsten ben maar ik heb 'm wel al een paar keer gebruikt voor m’n Heika, omega, seiko (2x), een oude tissot.

edit: veel polish gebruiken, dit voert de warmte af.

Net antwoord van de diamantpastawinkel;

standaard is 6 micron en 3 micron c.q. met 0,25 micron neemt u niets meer af zelfs niet bij staal en zeker niet bij glas
Beiden kosten Euro 65.- 10 gram ex BTW en verzending.

Autopolish dus maar.
Jur

Jur bedankt voor je prijsinfo vindt het behoordlijk veel voor een paar glaasjes

Ik heb het polijsten met Valma scratch remover gedaan, normaal bestemd voor autolak en te kopen om de hoek voor circa 5 euro.

De dremel met polijstkopje in de bankschroef gezet en op het laagste toerental laten draaien. Vervolgens heb ik het horlogeglas van mijn Certina DS weer perfect krasvrij weten te krijgen! Ik had niet gedacht dat het zo goed zou werken… Ik heb ook nog een Bulova met veel diepere krassen, daar had ik niet direct resultaat bij dus ben ik gestopt. Misschien dat het glas harder van samenstelling is.

Helaas heb ik geen foto’s kunnen maken van before-and-after situatie.

Ik gebruik altijd koperpoets. Voetbalwedstrijd op tv en dan maar poetsen. :wink: