Polijsten of niet Polijsten?

Wanneer je je een “new” look prefereert kun je imho beter nieuw kopen…
Vintage is vintage en dat mag je mi.zien.

Niks mis met ongepolijst vind ik :wink:

2 likes

Mocht hij nooit meer verkocht worden : polijsten.
Andersom : niet doen.

Ik zelf zou hem zo laten.

1 like

Ik zou het polijsten. Heb een hekel aan krasjes. Is voor mij hetzelfde als dat ik vlekken op mn broek heb.

5 likes

Dit is toch een ultimate dresser ?
Dat is een beetje het zelfde als een mooi vintage Armani pak hebben en dan twijfelen of je hem zal strijken of niet ,want zo gekreukeld ziet hij er zo authentiek uit.

Ik zou hem zeker een oppervlakkige polijstbeurt geven.

5 likes

Polijsten en strak trekken die ouwe meuk!
Noot: ik wou dat dat bij mezelf nog een beetje fatsoenlijk kon, ben niet zo van vintage.

Zou hem zelf zeker niet polijsten. Ik heb een aantal vintage omega’s en vind de gebruikssporen juist de charme van vintage. Verder houd ik de kast graag zo scherp mogelijk, dat vind ik belangrijker dan een kast zonder sporen.

1 like

Nee, niet polijsten.

Ik zou hem niet polijsten, die diepere putjes in de lunette krijg je er niet uit tenzij je hem flink polijst en dan verander je dus de kast en originaliteit van de kast, ik heb al te veel horloges gezien met een te veel gepolijste kast.

als je het doet zou ik het door een profi laten doen.

1 like

Er zijn verschillende borstels om mee te polijsten met verschillend resultaat.

Als je de ‘eindborstel’ gebruikt dan poets je hem wel mooi op zonder materiaal te verliezen. Het is de borstel zeg maar voor de finishing touch.

Je houdt dan wel de krassen, maar het horloge ziet er toch een stuk beter uit.

2 likes

Als de nieuwe band 100% gaaf is moet de kast dat ook zijn. Polijsten dus!

1 like

Ik heb totaal niks tegen heel licht polijsten, met behoud van vormen weliswaar. Of oppoetsen, net hoe het je het noemt.
Net als bij auto’s.
Die vergelijking gaat natuurlijk niet helemaal op maar auto’s worden ook vaak om de paar jaar licht gepolijst en daar wordt de auto ook niet lelijker van of dat de vormen veranderen.

Zeker een vintage horloge dat nog nooit is gepolijst mag van mij best een keer licht worden opgeknapt zodat deze er weer 40 jaar tegen kan. Het zal de vintage look naar mijn idee niet verliezen. Ik vind namelijk niet dat deze afhangt van krasjes. Want dan zouden NOS horloges en kluisvondsten niet do prijzig zijn.

Ik zou wel zorgen dat deze in goede handen terecht komt en niet bij de eerste de beste polijstboer in een schuurtje.

1 like

Niet polijsten!

:sunglasses:

Gr. Roel

4 likes

:+1:

1 like

Oef :cold_sweat: :slight_smile:

1 like

het kan altijd nog :grin:

Gezien de zeer fraaie wijzerplaat, valt de behoorlijk bekraste kast wat uit de toon. Ik zou hem licht laten polijsten. Moet wel een goed vakman zijn. Heb heel goede ervaring met Nico Rijsman.

Gewoon goed laten polijsten!!!

Maar zie ik nou druppels op het horloge :fearful: Ik zou echt als de dood zijn voor water bij zo’n klok :sweat_smile: