Polijsten of niet rolex day date

Ik heb een gouden rolex day date en ben van plan om hem voor service naar een rolex dealer te brengen.

Bij Rolex wordt het horloge ook gepolijst als het voor service komt.

Het valt me op dat gouden horloges sneller krasjes krijgen dan rvs horloges.

Maar op veel forums lees je dat je gouden horloges beter niet kunt laten polijsten want dit doet het horloge dalen in waarde en binnen een korte tijd zitten de krasjes er weer op.

Advies svp

1 like

Denk dat je hier hetzelfde advies krijgt wat je op andere fora hebt gelezen, niet polijsten.

Maar uiteindelijk is het jouw horloge en als je hem liever weer helemaal als nieuw hebt, kan je hem laten polijsten.

1 like

Precies, niet laten polijsten.

Niet laten polijsten maar je betaalt er wel voor dus waarom naar een rsc gaan?
Originaliteit is het beste voor de waarde maar daarnaast verdwijnt er ook bij elke polijstbeurt weer wat gewicht aan goud dus waardeverminderend.
Goud krast inderdaad wat sneller is ook wat zachter materiaal dan staal.

Mijn advies zou zijn niet te laten polijsten.

Je kunt niet meer terug en er komen toch weer gebruikssporen op.
Laten servicen en gewoon weer lekker dragen.

Bij mij heeft het mentaal even geduurd maar het heeft wel wat, een Rolex met (kleine) beschadigingen…

1 like

Ik zou zeggen, doe wat jij fijn vindt. Bijna alle 2e hands Roleven die je bij n juwelier of handelaar koopt zijn gepolijst. Rolex doet het zelf zelfs altijd bij een servicebeurt, en zij doen het zoals het hoort; dus zonder de scherpe kanten rond te maken. Ik vraag me af hoeveel het echt doet met de waarde. Ik draag m’n Rolexen het liefst in mooie staat en probeer ze zo te houden, maar enkele exemplaren hebben al eens een Rolex polijstbeurtje gehad.

Je draagt 'm voor je plezier en voor jezelf!

Gr. Joep

1 like

Breng hem naar het RSC in Keulen of Brussel voor een servicebeurt…daarvandaan krijg je hem terug als nieuw en de servicepapieren hebben waarschijnlijk toegevoegde waarde op de waarde van je horloge daar ze zijn uitgegeven door Rolex zelf en niet door een gecertificeerde AD…

Nadeel van goud, en eigenlijk alle edelmetalen, is dat het veel zachter is dan staal en daardoor erg gevoelig is. Glad gepolijst goud zal sneller krassen, geborsteld goud wordt, gek genoeg, sneller egaal…niet te voorkomen helaas…

1 like

Zoals @Forrestx al zei. Goud is een zachte metaal en kan snel gaan krassen.

Polijsten doet de waarde van je rolex niet goed. Als je kijkt naar chrono24 vragen ze meer voor ongepolijste kasten. Maar als je niet van plan ben om het te verkopen of je hecht nietzoveel aan de 2e hands waarde. Dan zal ik het laten polijsten. Dan ziet ie er als nieuw uit. En nieuwe klokje draagt toch iets mooier dan een “geleefde” exemplaar.

Ik heb laatst mij rolex laten service door rolex. Heb verzocht om niet te polijsten. Dat hebben ze gedaan en het scheelt toch paar tientjes op een service beurt.

Hoop dat ik je hiermee verder heb geholpen

Bedankt voor de tips, ik ben er nog niet uit wat te doen. Toen ik het horloge kocht was hij top.

Zelf draag ik het horloge alleen in de weekends en probeer het te ontzien, dus bijvoorbeeld er niet mee in de tuin te werken, maar toch je moet je horloge wel dragen, alleen maar in de kluis laten is niets dan kan je het beter verkopen.

Je horloge laten polijsten is als je gezicht laten botoxen.

1 like

Is bij sommige geen overbodige luxe hoor!..
:yum:

2 likes

Ik zou mijn uurwerk wel laten polijsten. Maar niet polijsten om alle krassen eruit te krijgen maar gewoon oppervlakkig polijsten zodat de glans van het goud terug is.