Goede avond allen,
Ik heb een horloge met de nodige gebruikssporen. Nu zou ik dit willen laten verwijderen.
Is er iemand hier die een goed adres heeft of die dit zelf kan doen.
Alvast bedankt!
Grt, Martin
Goede avond allen,
Ik heb een horloge met de nodige gebruikssporen. Nu zou ik dit willen laten verwijderen.
Is er iemand hier die een goed adres heeft of die dit zelf kan doen.
Alvast bedankt!
Grt, Martin
Ligt er aan hoe diep de krassenzijn. Oppervlakkige krasjes zijn er vaak wel zelf uit te halen met polijst doekjes van bijvoorbeeld Cape Cod.
Succes!
Groet van Jelle
Mooi klusje voor Jan Ubels (tu)
Hallo Martin,
Kijk eens op Youtube, durf je het dan nog steeds niet aan?
Zeg even in welke regio je woont, weet zeker dat iemand hier, je aan een goed adres kan helpen!
Mvg,
Erik
Ik ben niet echt ervaren, maar ik heb al wel resultaten gehaald met:
Cape Cod voor glanzend staal
Met een nagelpolijstvijl (en dan de fijnste) voor gematteerd staal.
Ik zie overigens wel eens advertenties waarin vermeld is dat een horloge nog nooit gepolijst is. Blijkbaar is er wel eens een bepaalde negatieve associatie met polijsten.
Ik zie overigens wel eens advertenties waarin
vermeld is dat een horloge nog nooit gepolijst is.
Blijkbaar is er wel eens een bepaalde negatieve
associatie met polijsten.
Als de zijkant van de kast wordt gepolijst kan dat ten koste gaan van de mooie strakke (scherpe) zijranden en de lugpoten kunnen ongelijk van dikte worden.
Nico Rijsman in Culemorg heeft eens een horloge voor me gepolijst en ik moet zeggen dat dit erg goed was gedaan.
OK, dan hebben we het denk ik over polijsten met een dremel oid voor de diepe krassen.
Met Cape Cod ben je dan lang bezig!
Ik heb heel goede resultaten behaald met een dremel en Commandant Cleaner.
Het is belangrijk dat je systematisch werkt voor een gelijkmatig resultaat.
Niet te diep gaan, want dat is jammer van de details die dan verloren gaan.
Met een duur horloge zou ik wel naar een professional gaan, maar voor een eenvoudig horloge kan je het wel zelf proberen.
Mee eens …
Trouwens, ik laat mij niet storen door de krasjes. En ik zal niet zo gauw mijn horloges laten polijsten.
Vooral de duiker horloges niet. Want eenmaal geopend is het horloge moeilijk weer 100% waterdicht te krijgen, tenzij jij het door het originele horlogehuis laten doen.
Met een duur horloge zou ik wel naar een
professional gaan, maar voor een eenvoudig horloge
kan je het wel zelf proberen.
+1 zou ik ook es willen doen.
Mee eens …
Trouwens, ik laat mij niet storen door de krasjes.
En ik zal niet zo gauw mijn horloges laten
polijsten.
Vooral de duiker horloges niet. Want eenmaal
geopend is het horloge moeilijk weer 100%
waterdicht te krijgen, tenzij jij het door het
originele horlogehuis laten doen.
Nou, dat valt reuze mee hoor. Ik heb ooit eens bij een horlogemaker in een winkelcentrum in Bangkok m’n duiker laten nakijken, want hij liep steeds een fractie achter. Niks ernstigs maar omdat zoiets daar zo weinig kost vergeleken met hier liet ik het doen. Afgegeven en 2 uur later kon ik 'm ophalen. Rekening omgerekend toen, 2 tientjes inclusief enkele nieuwe onderdelen waaronder pakking uiteraard. Open geweest maar daarna gewoon prima waterdicht hoor. En nu nog steeds, na 4 jaar alweer.
Gr. Peter