Polijsten van een stalen bezel

Ik zou er ook niets aan doen.
En wat zou je doen als het volgende krasje erop komt?
Weer laten polijsten?
Wellicht een idee om hem bij de eerstvolgende beurt professioneel laten polijsten en alle onvolkomenheden weg laten werken.

1 like

Mooie 3706 :v:

1 like

Niks zelf aan doen als je geen ervaring heb. Of laten doen door iemand die weet wat hij doet of vanaf blijven. Mijn advies zoals meerdere hier is afblijven nu heb je de pijn gehad. Laat je hem opknappen met alle bijkomende kosten dan heb je volgende keer weer de zelfde pijn.

Dragen en genieten. Focus uit en kijk naar heel je horloge en niet alleen naar het krasje,

1 like

Ik lees vooral dat ik het niet moet doen :sweat_smile:
Een krasje kan ik mee leven maar dit lijkt echt meer op een streep die haaks staat op het profiel van de bezel

Denk dat ik het erbij laat maar voor mij is het (nu nog) prominent aanwezig

Lijkt toch meer een buts die ge-laserweld moet worden.

Ja, zo lijkt het wel maar ik voel helemaal niets als ik er met mijn nagel overheen ga.

Misschien de brushed finish gewoon beschadigd (hoop ik)

Ik denk dat je wel heel voorzichtig kunt proberen om met een klein stukje fijne scotchbrite, met de bezel ronding mee, de brushing te volgen en dit een beetje weg te werken. Glaasje even afplakken.

Ik heb laatst zelf een milanese band gesatineerd. Ging prima, maar deze kost ook een paar tientjes.

Een horlogemaker wil overigens vast ook wel heel even de juiste brush erlangs halen.