Polijsten

vraagje : kan iemand mij vertellen of horloges met gebruiks littekens(krasjes/putjes) aardig op te knappen zijn door middel van polijsten? en zo ja zijn hier adressjes voor ?

Hallo Ever,

Krasjes zijn goed weg te krijgen, putjes is natuurlijk afhanklijk van de diepte ervan. Uiteraard speelt het materiaal van de kast ook een rol (RVS, titanium, verchroomd messing). Naar mijn idee kan je met dit soort vragen bij iedere goede horlogemaker terecht. Plaats is een foto van het getekende horloge. Lijkt me wel leuk.

Groet, Mark

als hij van staal is en jij woont in de buurt van arnhem is juwelier van zeeland een geweldig adres goed van prijs en jij krijgt hem terug als nieuw maar polijsten is zeker de moeite waard groetjes en succes hans

ben naar diverse juweliers geweest in rotterdam en ze raden mij het allemaal af om het horloge te polijsten om dat je altijd verschil gaat zien (het middel is erger dan de kwaal) daar ze ook moeten schuren , dus ik twijfel er nu aan of ik het horloge daad werkelijk
laat polijsten…

onzin van de juwelier. ik ben horlogemaker en restaureer tevens horloges, ik kan nagenoeg elk horloge in nieuwstaat krijgen! de zwaarder verpestte wijzerplaten word moeilijker maar daar is vaak nog genoeg mee te doen, net als de wijzers.
als je wat laat weten kunnen we het er eens over hebben.