Ik wil jullie mijn nieuwste aanwinst laten zien.
Het gaat om een Cops horloge, POLITIE dus.
Ik weet wat jullie nu denken, dit:
Dit is ongetwijfeld ook een prachtig exemplaar, maar als ik die had gekocht had ik dit topic niet in het vintage forum kunnen zetten.
Of jullie denken misschien dat ik Cop-watch bedoel:
Copwatch is een heel bekend fenomeen, met name in “The USA”. Alleen kan Watch hier niet worden vertaald met “horloge” maar eerder met “uitkijken voor en houd ze in de gaten”.
Ook niet deze:
Want deze Cop weet niet hoe laat het is, hij draagt alleen maar een touwtje om zijn pols.
Mijn nieuwe aanwinst is een Solvil et Titus. Verbazend maar waar, het horloge is ongeveer net zo oud als ik, maar het ziet er veel beter uit.
In vrijwel nieuwstaat, mooi gevormde kroon met logo, keurige kast kast van toch wel 35 mm en een smetteloze wijzerlaat. Oke één kleinkrasje op het glaasje, maar dat is al weggepoetst. Nu nog even een chocoladebruine band eraan en klaar.
Maar het allermooiste is dit:
Erin zit een schitterende vergulde Eta 2451 eigenkijk zou ik het horloge zonder deksel en ondersteboven moeten dragen! Maar dat geeft problemen met stof en aflezen van de tijd.
Blijft de vraag waarom heet dit model “Cops”?
Ik vind Solvil et Titus helemaal geen merk voor poilitieagenten en die zie ik ook niet snel een vergulde ETA automaat dragen naar het werk.
Leuk verslag en mooie foto’s van een prachtig horloge (tu)
De Titussen die ik tot nog toe heb gezien straalden allemaal
klasse uit zo ook deze, van harte proficiat!
Coenraad bezit ook zo’n mooi juweel
Cops wil ook wel zoiets betekenen als -geregeld-.
Het Titus horloge heeft dus niet zoveel met
de sterke arm der wet te maken.
Wel een pracht exemplaar.
Gisteravond is er iets vervelends gebeurd waardoor ik een nare associatie met dit horloge heb gekregen. Als ik hem omdoe kan ik niet anders dan aan een vervelende gebeurtenis denken. Voorlopig ligt hij onder in de horlogekist.
(en dat zeg ik niet om 'm in bezit te krijgen; zoals voorwerpen goede herinneringen kunnen triggeren, kunnen ze ook slechte herinnerngen meebrengen. Het één kan een reden zijn om een goedkoop/lelijk/oninteressant horloge te koesteren, de andere om een duur/mooi/goed horloge weg te doen. IMO).
Gisteravond is er iets vervelends gebeurd waardoor
ik een nare associatie met dit horloge heb
gekregen. Als ik hem omdoe kan ik niet anders dan
aan een vervelende gebeurtenis denken. Voorlopig
ligt hij onder in de horlogekist.
Hallo Andre,
Wat naar om te vernemen, zoals je het schrijft wil je er verder niets over zeggen denk ik…Sterkte, hopelijk vervaagt deze negatieve associatie snel en kun je dan weer van deze mooie Solvil et Titus genieten
Vandaag zijn mijn vrouw en oudste zoon jarig, samen zijn ze 50. Altjd een goede reden om een mooi horloge te dragen en vandaag zal dat mijn laatste aanwinst zijn, de Titus cops.