Poljot Aviator Limited edition op EBAY

Ik kwam op ebay ( zie onderstaande link) deze Poljot tegen en vroegme af of dit een replica betreft. Ik heb er zelf niet echt veel verstand van, dus hopelijk kan iemand advies uitbrengen over de echtheid dan wel de prijs van dit horloge. Wat me wel opviel is dat op de wijzerplaat alles in het engels (?) is weergegeven.

Alvast bedankt

Seb.

http://cgi.ebay.nl/NEW-RUSSIAN-MILITARY-CHRONOGRAPH-WATCH-POLJOT-AVIATOR_W0QQitemZ5030081210QQcategoryZ3857QQcmdZViewItem

Dat het een echte Poljot is lijkt me wel zeker, en dat alles in het engels is, dat is ook niet ongewoon bij deze nieuwe modellen,Poljot is allang gericht op de internationale markt.

wat me meer ongerust maakt is de FEEDBACK van deze verkoper,zo te zien heeft hij ook al wat aan nederlanders verkocht,en die waren er niet echt blij mee.

lange levertijden, horloges die stuk gaan na 12 uur, horloges die stuk aankomen door ondeugdelijke verpakking etc.

Het allerbelangrijkste op eBay is FEEDBACK ,check die eerst voordat je wat koopt van iemand ! deze verkoper zit onder de 98% en dat is niet al te best.

vanaf 99% zit je meestal wel goed.

en nog iets over replica’s/neppers, er zijn verkopers die een echte originele als afbeelding plaatsen, en dan een nepper opsturen.
de echte oplichter stuurt nooit wat op, dit zijn vaak verkopers met een laag aantal Feedbacks (minder dan 10)
beruchte thuishavens van deze figuren - Indonesie-Maleisie-en sinds kort China.

Andre- long time eBayer

dank je voor je tips andre, dat van die lange levertijden baart me ook wel zorgen, maar het lijkt wel of dit de enige ebayer is die dit exacte model verkoopt. Wat denk je van de prijs voor dit horloge?

Gr

Seb.

Seb,

Ik vind persoonlijk die Poljot Aviator chrono met die black dial een beauty.
hij kost met ““buy it now”” 190 GBP dus goedkoper dan het model waar jij aan denkt.
ik vind het zo wie zo de mooiste Poljot , ook al omdat er alleen russischs
op de dial staat, en een goeie strakke lay out van de dial.
zie o.a. eBay item nr. 50315 88961
overigens wel van dezelfde verkoper.

laat maar weten wat je van dit model vind. Andre

Sebastiaan,

Heb je al op www.poljot24.de gekeken? Daar staat ie voor 260 euro te koop, en met stalen band 295 euro … Dan heb je 'm met 3 dagen in huis of zo.

Die op Ebay is dus omgerekend 317,80…

Ik zie nu wel trouwens dat die op poljot24.de andere wat andere wijzers heeft, en o.a. een rode seconden-wijzer… Vind ik wel sportief…

Inderdaad ook een super horloge maar ik ga denk ik toch voor de aviator III B . Zie voor alle modellen ook onderstaande site. Ik kan mn daar bestellen voor USD 370 + USD 20 verzendkosten. Met gunstige wisselkoers van dit moment dus zo’n Eur 300; wel safer dan bij die snuiter op e-bay denk ik zo. Hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de dingen?

http://www.aviator-watch.com/

Volgens mij is dat toch echt een andere. De Aviator III B limited edition moet het echt worden denk ik…zie ook onderstaande link, hier is ie USD 390 incl verzendkosten. Hoe is de kwaliteit van die dingen? Wel raar eigenlijk dat ebay niet het goedkoopste is…

http://www.aviator-watch.com/

Wel weer opvallend dat de negatieve feedback bijna alleen de Raketa horloges betreft. Om iets niet te kopen van iemand met een feedback van 97,9 is in mijn ogen aanvaardbaar. Je ziet ook dat de verkoper zijn fouten nog probeert te herstellen. In een normale winkel gaat ook heel veel fout, daar zullen ze blij zijn als ze zulke marges halen.

Seb, Ik heb o.a. 2 Poljots chrono’s met datum, een uit 1992 een Olympics lim.edition chronograph en 1 uit de tachtiger jaren.
beide functioneren nog uitstekend.

Jürgen,
Ik vind 98% wel een soort grens, deze verkoper heeft ook veel "“neutrals”

een serieuze verkoper leert toch van zijn fouten, maar bij hem blijven de negatives en neutrals gewoon doorgaan.(na 2000 verkopen)

Andre