poljot aviator

Hallo

In mijn zoektocht naar een horloge ben ik op de Poljot en mn de Aviator gestoten. Na wat leeswerk, ook hier op het forum zie ik een beetje het bos door de bomen(ingewikklede geschiedenis :slight_smile: Vind het allemaal erg interessant en ben geboeid door dit horlogemerk!!! Ben eigenlijk begeesterd :slight_smile:

Nu heb ik een vraag hierover. Is er kwaliteitsverschil tussen Aviator-Buran-PilotTime-STurmanskie ed…?

En hoe herken ik een imitatie van een echte? Op het internet zijn er wel aanbieders maar ik wil als leek niet een fake MAde in China op de kop tikken.

Kan ik bij jullie wat advies krijgen?

Ik heb zelf een oud horloge gedragen, ooit gekregen van een oom. Dat wil ik wel eens posten. Het is een BWC 14karaats goud en al van een respectabele leeftijd… weet helemaal niet of het een goed horloge is… heb m het laatst weer eens vastgedraaid en ligt nu opgeborgen in de kast.

Hopelijk hoor ik iets van jullie ivm het Aviator horloge…

vriendelijke groeten

Daniël

Op welk model doel je precies? Er is nogal wat keus.

Aviator 31681 vind ik wel mooi, toch hier zijn er ook nog wat verschillen… en ik ben dan ook een Pilot 31681 tegengekomen… wat is dan het verschil hiertussen?

Ik zal eens op zoek gaan naar foto’s

grt

Daniel

Beste Daniel,

31681 is het nummer van het gebruikte uurwerk (caliber), dit zijn de chrono`s met drie wijzerplaatjes, degene met twee wijzerplaatjes zijn vaak de 3133 uurwerken.
Aviator, sturmanskie e.d. zijn merken die van Volmax zijn. Je kunt hierop googlen voor een leverancier, maar de prijsverschillen kunnen enorm zijn, net als de betrouwbaarheid van leveren.
Je kunt deze site checken: http://forums.watchuseek.com/f10/where-buy-russian-watch-287827.html maar google of check op de diverse fora of de leverancier betrouwbaar is.

Mvrgr, Andre

Om het bos nog wat ondoorzichtiger te maken. Hier nog een (alweer verouderd) artikel over diverse Russische merken.
http://forums.watchuseek.com/f54/clarification-poljot-volmax-vostok-europe-some-russian-watch-brands-ufos-2618.html
Het uurwerk wat in de aviator zit wordt, voor zover ik weet, onderhand niet meer gemaakt.

Het beste is idd om foto’s te laten zien van het horloge dat je leuk vindt.

ik ben ondertussen al wat gaan lezen en enkele mogelijke distributiekanalen bezocht.

zoals ik het begrijp zijn Aviator, Buran en Sturmanskie nazaten van het Poljot…

mogelijke koopadressen: poljot24, poljot.at, aviator-buran.de(maier)… de rest van de aanbieders zijn vooral te vinden via e-bay, doch weet niet of ze betrouwbaar zijn… moet nog wat verder op onderzoek

De Aviator met kaliber 31681 vind ik wel mooi, de Aviator II en IV, in hun verschillende verschijningsvorm. Hoe kan ik hier foto’s plaatsen?
Vind ze weliswaar wat te prijzig…

Betrouwbare adressen zijn o.a. Julian Kampmann (www.poljot24.de), Irina Maier (www.vostok-watches.com) en op eBay de verkoper Zenitar.
Met géén van hen heb ik overigens zaken gedaan:# Ik koop nooit nieuw, maar het liefst ‘ouwe zooi’:smiley:
Maar ik hoor op diverse fora goede verhalen over hen. Kijk ook even op WUS, wel even zoeken en je vindt ook ervaringen met de diverse aanbieders.

Foto’s kan je ook laten zien, hier staat hoe het gaat: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340

Succes!

Beste Daniël,

Je kunt ook deze “winkel” even bekijken: http://www.aviator-buran.de/ van P Maier, dit is een officiele leverancier heb ik begrepen.

En Tom, oud en nieuw kun toch prima bij elkaar:

Mvrgr, Andre :wink:

HAllo

Bedankt, deze aanbieders heb ik idd reeds ontdekt. Ben er nog tegengekomen zoals russia2all, wereldhorloges en russian-watches.com. Deze laatste gaat ook over e-bay en heeft de scherpste prijzen(verschil van wel 100 EUR voor eenzelfde horloge) Heb op WUS gelezen dat de verzending niet altijd van een leie dakje loopt, maar dat de horloges schijnbaar authentiek zijn…
hier enkele foto’s van de 31681, kan echter niet meteen beslissen welke het gaat worden, zal ook met de vraagprijs beslissend worden…

Zijn hele mooie klokjes, hebben ze ook een glasbodem?

Mvrgr, Andre

andre67 Schreef:

En Tom, oud en nieuw kun toch prima bij elkaar:

Ja hoor, het is alleen een kwestie van smaak.
Daar kan je over twisten, maar dat helpt niet:D

Ziet er goed uit. Ben benieuwd wat je uiteindelijk kiest.

om het mij nog wat moeilijker te maken bij het kiezen ben ik deze klok nog tegengekomen…

eenvoudig en toch mooi… ik en kiezen…dat gaat niet goed samen :slight_smile:

@andre67 Zover ik weet hebben enkele klokken wel een glasbodem zoals deze

Aviator 31681-3031261

en
Aviator 31681-6975607

Aviator 31681-6773778

Leuk, ik heb zelf ook een Aviator met een poljot 3133 uurwerk en hij bevalt zeer goed. Een aanrader (tu). Ik heb deze van een mede forumlid over kunnen nemen en was de prijs dus een stuk vriendelijker. :slight_smile: Ju zult echter wel een keus moeen maken wel model je wilt, succes!!

Mvrgr, Andre

mooie klok!! ik ben erg gegrepen door dit merk en de styling van de Aviator…
en ja, op deze manier een klok kunnen kopen is altijd fijn!!! ben immers beducht op een ‘nep exemplaar’

Zoals Tom al aangaf zie ik nu ook steeds meer berichten dat het 3133 uurwerk niet meer gemaakt wordt.
Het bedrijf Maktime die deze uurwerken maakte, heeft begin dit jaar de deuren moeten sluiten, het personeel moet een andere baan zoeken, en veel van het machinepark is al verkocht.
Ik vraag me af wat welke chrongraafuurwerken al die merken gaan gebruiken als ze door de voorraad 3133 heen zijn.
Groet, Chris.

Beste Daniel,

Het risico op een fake is bij de gerenomeerde aanbieders niet zo heel groot want je wilt een nieuw horloge.
Anders hier wat leesvoer over herkenning van poljot uurwerken, helaas alleen de 3133.
http://forums.watchuseek.com/f54/guide-determining-age-originality-poljot-3133-chronograph-599503.html
Succes.

Mvrgr, Andre

Er staat een (gebruikte) aviator 2614/1225482 op de baai met nog zon 40min te gaan. 200 dollar inc shipping. Het is echter niet helemaal de stijl die je zoekt vrees ik.

hier

Andre

Nieuw moet niet hoor, een goed uitziend en werkend tweedehands exemplaar is ook goed!

Hey

Bdankt voor de tip, ik kijk regelmatig op e-bay… tis gewoon een kwestie van afwachten tot het ‘juiste’ klokje de reveu passeert met de ‘juiste’ prijs bij de ‘juiste’ aanbieder :slight_smile: