Poljot Blue Angels met waterschade... LOL

Vorige week keek ik op Marktplaats toen er net iemand een Plojot Blue Angels aanbood voor 20 euro… met waterschade. Er stond verder niets bij, ook geen foto maar het leek me op zich wel de gok waard, als het uurwerk nou helemaal verroest zou zijn zou ik in ieder geval wat te demonteren hebben dat toch nooit meer in elkaar komt. Dus 20 euro geboden en het horloge kwam mijn kant op!

Vandaag kwam het met de post, ik lag haast op de grond van het lachen!

Het staat nog vol met water! Het horloge is wel goed waterdicht want het komt er niet zomaar uit.

Maar eigenlijk lijkt mij dit een voordeel, als het nog niet zo lang in deze staat is. Als het uurwerk nog niet is gaan roesten… Ik zit er aan te denken het geheel uit elkaar te halen. Met geheel bedoel het uurwerk uit de kast, de wijzers en plaat er af. Vedre niet en dan het geheel een tijdje te laten liggen in een oplossing waarin het niet gaat roesten. Ik heb Elma 65, is dat goed spul voor zoiets? Het moet er wel een paar dagen in kunnen blijven…

Een rasechte Henrik aanwinst:):slight_smile: Schitterend!

Groeten, Tom Vreeken.

Geweldig, de verkoper heeft niets teveel gezegt, dit is zeker een waterschade gevalletje (:smiley:

Hoe krijg je het iedere keer voor elkaar om de meest terminale modellen te bestellen Henrik? Geweldige foto. :slight_smile:

Het is the hopen dat Chris dit niet ziet, want die zal zich ongetwijfeld afvragen waar je nu weer aan begonnen bent. Die ziet de bui al weer hangen.

Voordeel is dat we over een jaar weer een schitterende reportage krijgen.

Als je hem zelf uit elkaar gaat halen zou ik je bij deze willen vragen daar ook een reportage van te maken.

Deze komt toch niet uit die gezonken Russische onderzeeboot?

Maar goed voor dat geld heb je natuurlijk wel een robuuste aankoop met een foto die ik zou willen voordragen tot foto van de maand. (tu)

groet

Ed

Hehehe, een Blue Mermaid is het meer. Ik ben benieuwd wat je er nog mee kan. De wijzerplaat lijkt me wat uitgelopen. Misschien moet je hem zo laten. Best orgineel :smiley:

Succes ermee,

Martin

Hoi Henrik, denk jij ook wat ik nu denk ??? Dit is inderdaad een giller… :smiley: :smiley: :smiley: en ik zie de bui al hangen, zoals Ed schreef… :smiley:

In elk geval: Zo snel mogelijk openen en het water “aflaten”.
Wijzers en wijzerplaat asap eraf (Bergeon plaatje gebruiken !) en kort met gedistilleerd water spoelen, drogen met de haardroger op lage temperatuur en veilig wegleggen, het werkje langzaam laten drogen bij kamertemperatuur… (in de vriezer wil ook wel eens helpen), en dan kan het echte werk beginnen…

Ik heb wel m’n bedenkingen bij de wijzerplaat… en de veerton…

Elma gaat hier niet helpen vrees ik, werkje in wasbenzine en dan rustig drogen zal beter zijn…

Enne, als studie-object is dit wel ineens hoog gegrepen hoor …

Met echt Meevoelende (en lachende) Groeten,

Chris.

PS: Afspraak op de Rikketik ?

Ja Henrik, d’r zijn grenzen…zelfs voor Morse ! :wink:

Spijker de Poljot op een plankje - kan ie nog als waterpas dienen ! :smiley:

Hoe krijg je het toch voor elkaar zeg! Een Poljot “Koersk”?

Mijn beste,

Wat een buitengewone aanwinst deze kletsnatte duiker.
Ik wens je dan ook een vastberaden renovatie toe.:wink:

‘Luctor et Emergo’

Orologio Signaturis Temporis

Wat zeuren jullie nou over duikers en onderzeeërs? De Blue Angel is een pilotenhorloge. Ik vrees dat een lid van het Russische luchtacrobatenteam een missertje heeft gemaakt. Maar dat ongelukje is kennelijk nog niet zo lang geleden gebeurd, dus misschien is hij nog te redden. Maar de wijzerplaat…

Goh, dát is pas een gevalletje waterschade. :smiley:
Voor die twee tientjes kun je uiteraard wel een keer gek doen. Ik hoop voor je dat je het kreng weer aan de praat krijgt. Maar over de wijzerplaat heb ik mijn twijfels.

Ik verheug me nu al op je voor-en-na topic! (en dat bedoel ik niet ironisch) (tu)
Succes ermee!

vreugd2 Schreef:

Wat zeuren jullie nou over duikers en onderzeeërs?
De Blue Angel is een pilotenhorloge. …

       [i]Watervliegtuig[/i]pilotenhorloge ??

Ha, die is inderdaad om te lachen. Inderdaad waterdicht :smiley: Wel een mooi uurwerkje zo’n Poljot 3133.

Zo zag hij eruit in betere tijden

En zo het uurwerk

Nee Mijn vrouw heet Elma en die heeft er een pesthekel aan dat ik regelmatig aan mijn horloges zit te klooien.
Dus Elma gaat je niet helpen. volgens mij kan je hem het beste zo snel mogelijk uit elkaar halen en de losse onderdelen in de wasbenzine en goed laten drogen.

Als je hem zo laat drogen heb je grote kans dat je straks de schroeven moeilijk loskrijgt.

Het ziet er inderdaad lachwekkend uit maar dit is echt een uitdaging.

Wellicht valt het nog mee en is het geen water maar vodka. heeft die rus alleen even gevoeld oftie ijs en ijskoud was

Succes

Wat een uitdaging dit! Ik ben overigens wel heel benieuwd hoe het horloge in deze staat terecht is gekomen…heeft de verkoper daarover iets losgelaten?

Hier wordt de 3133 als titanic genoemd, miss heeft dat er wel wat mee te maken;) :

Titanic

Exclusive watch line on mechanisms 2612 and 3133 is devoted to tragic history of TITANIC cruise liner. Watch case and bracelet are made of titanium with polished insertions. Watch cover with an alarm device is double and it serves as a resonator for audio signal amplification. Chronograph watch has screw knobs and increased waterproofness. This watch line has been manufactured only with 500 items in total number. Watch covers have the following bas-reliefs: TITANIC ship and a wind rose, split by an iceberg. They remind of a tragic history of TITANIC ocean-liner wreck in 1912.

succes er mee.

Another fine mess, Henrik… (:smiley: (:smiley: (:smiley:

Haha das pas grappig :smiley: