Poljot Blue Angels ZONDER waterschade...?

Ik heb geprobeerd het voor Chris droog te houden :smiley:
En dat is nog best wel aardig gelukt! Voor:

en na:

Maar als je goed kijkt zie je al dat het niet helemaal is gelukt en als je verder leest zullen nog wat andere problemen de kop op steken.

Nu ja, eerst maar eens hoe het zo ver heeft kunnen komen. Het horloge is in een zwembad terecht gekomen en heeft 4 maanden met “waterschade” gezeten vertelde de verkoper mij gisteren en vandaag.

Dan nu mijn handelingen:

Eerst de band er maar eens af:

Dan de kast open:

Oef! Het lijkt wel of er modder in zit en het stinkt ook als modder. Op dit moment wist ik nog niet wat er met het horloge was gebeurd dus ik dacht dat het een paar maanden in een vijver had gelegen.
De plaat leek er ernstig aan toe en overal die modder. Ik neem nu aan dat het water met olie is? Er viel ook een radje uit en een van de opgelegde indexen.

De datumschijf is er ernstig aan toe.

Maar na een badje met Elma (24 uur) kwam een prachtige plaat naarboven. Misschien is het normaal geen goed idee dit met Elma te doen maar in dit geval was het resultaat fantastisch! Ik had overigens alle opgelegde indexen er maar afgehaald.

De kast, kroon en achterdeksel zijn weer als nieuw.

En ik had boven nog dit horloge liggen:

met dit uurwerk!

Hier het nieuwe en oude (rechts, ook na 24 uur Elma en daarna wasbenzine) uurwerk. Ik heb het oude uurwerk alleen zo proberen te behandelen dat ze niet gaat roesten. Ik hoop dat het werkt :smiley:

Nogeens het oude:

En het nieuwe in de kast. Nieuw overigens alleen voor deze kast enz, het is veel ouder dan de “oude”:

En dit is nogmaals het eindresultaat.

Nu de problemen :smiley:

-De opgelegde indexen kreeg ik bijna niet terug op hun plek. En toen er een wegsprong heb ik dat maar gelaten. Die ene heb ik wel weer gevonden, misschien dat ik daar later nog eens wat aan doe.
-De chrongraaf doet het niet goed. Maar dat was al zo voordat ik het uurwerk verhuisde. Gelukkig maar… Het uurwerk loopt verder wel.
-Ik krijg de originele kleine wijzers er niet meer op… maar de wijzers die op het uurwerk zaten in het andere horloge wel… zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?

Ben ik blij met het resultaat? Jazeker! Best wel knap van mijzelf (tu)
Alleen die kleine wijzers irriteren mij enorm!

Henrik

Ik vind het fantastisch dat je mijn vraag om een reportage te maken van jouw revisie
ook daadwerkelijk gestalte hebt gegeven.
Eerlijk gezegd mag het resultaat er best zijn. Proficiat.

Ik heb je eerste post nog meerdere keren teruggehaald, alsmede de reacties en ik heb me zelden zo vermaakt. Dit was gewoon geweldig.

Zo zie je maar dat je voor een paar eurootjes heel wat LOL kan hebben. Ik heb mij in ieder geval kostelijk vermaakt evenals mijn vrouw die ook dubbel lag toen ze de foto zag.

Geweldig allemaal en dank voor alle moeite.

groet

Ed

Alvast een goed begin, Henrik !
Je staat al véél verder dan ik ! :wink:

Enfin, nu allen op zoek naar … ( hoe zeggen ze dat in het noorden alweer ? )… “ouwe meuk” :smiley:

go Henrik go! :wink:

Mooi resultaat, leuke klus. Ach, jouw kennende komen die indexen en die wijzers best wel eens in orde. Die zitten straks gewoon bij één van de volgende ‘Henrik’ aanwinsten;).

Groeten, Tom Vreeken.

Ik had dit topic niet gezien, had eerst gepost op het andere.
Wijzerplaat is gelukkig goed gekomen, onderschat die russen niet.:smiley: Is een goede lak op de wijzerplaat, geen vernis, vandaar dit mooie resultaat.
Ik vind het een mooi horloge.
Wat de wijzers betreft, dikwijls zijn er kleine verschillen in asdikte en vandaar dat je problemen hebt met de wijzers. Ook is er dikwijls verschil tussen de kleien secondenwijzer en minutenteller, altijd naar de diameter kijken van de opening in de busjes van de wijzers.

Hartstikke goed, Henrik! (tu)(tu)(tu)

Heel goed gedaan Henrik.

En dat is een heel mooi horloge geworden.

Gefeliciteerd!

De indexen krijg je zeker terug op de plaat. Paar weken elke avond even aan die indexen werken… En dan wordt je volgende stap de wijzerradertjes van het ene werkje naar andere overplaatsen, zodat de langere wijzers op hun asjes passen ;).

Groet,
Alex

P.S. Zijn de gaatjes in de buisjes van de wijzers te klein? Ku je die dan met een ruimer een beetje verwijden?

Mijn eerste reactie bij de wijzerplaat was " ja… echt niet" maar toen ik beter keek zag ik de verkleuring boven de 12 (wat is dat trouwens want het heeft de kleur van roest)

De blue angels is een model wat ik ook ooit nog een keer aan mijn collectie wil toevoegen.
Telkens als ik een exemplaar voorbij zie komen denk ik weer " mooi horloge".

Knap werk. En dat terwijl we ons collectief het meeste zorgen maakten om de plaat.

Hoi, Super result! Zag voor de liefhebber via Google bij snuffelcorner.nl een Navitimer voor 199 eurie. Wel met leren band en een blauwe plaat. Vind de jouwe in wit een stuk fraaier. Maar wellicht is dit van een heel ander merk bedenk ik me nu. Richt me zelf eigenlijk puur op Omega. Nogmaals gefeliciteerd met dit knappe resultaat. VgOscar

Henrik

Wijzerplaat is inderdaad ongelofelijk opgeknapt. Jammer van de indexen. zou toch maar op de knieen gaan om die ene op te zoeken om deze weer op te plakken.
Kan je de wijzers niet pasmaken. Opruimen of iets inknijpen. dit is op zich niet zo moeilijk als het verschil niet te groot is.

En Wat ga je nu doen met het exemplaar wat je roestvrijgemaakt hebt.
Ga je die ook nog een keer repareren. Volgens mij is het losse tandwiel alleen maar van het pennetje afgeschoten. Als de balans goed is is het wellicht alleen een kwestie van schoonmaken. Dan kan je net zo goed even wachten en daar de juiste wijzers weer opzetten.

Groet
Arie

Wow, wie had dat gedacht!

Ligt het nou aan mij, of zijn alle rode opdrukken (o.a. de 60) verdwenen/verbleekt?
Hoe dan ook, het is beter geworden dan eenieder had kunnen denken. Nu nog ‘even’ zelf het uurwerkej reviseren, en we hebben er weer een voor-na kunstenaar bij in dit gezelschap.

Groeten,

Martin

Gefeliciteerd met het resultaat Henrik. Best leuk toch om aan horloges te ‘rommelen’? Zelf wil ik me er ook wat meer in verdiepen. Op de Rikketik zal ik eens wat gereedschap kopen.

Bedankt voor de vele leuke reacties. 1 ding echter, technisch heb ik eigenlijk niets gedaan omdat ik dat niet kan en ook nooit zal leren omdat ik er het geduld niet voor heb. Dit was makkelijk scoren omdat het zo vuil was dat elke verbetering enorm opvalt.
De plaat heeft volgens mij ook wat van zijn rode opdruk verloren maar op de plaat “voor” was het ook al niet zo best te herkennen :smiley:

Hoi Henrik,

Ik zie nu pas je post… Alvast m’n felicitaties voor deze eerste stap. Prima gedaan !! (tu)

Met Vriendelijke Groeten,

Chris.

hallo henrik!!
Heb net je post hier gelezen en ik moet zeggen dat ik het erg dapper vindt dat
je de stoute schoenen hebt aangetrokken om zelf te gaan "knutselen met in mijn ogen een verbluffend eindresultaat!!En door een investering te doen van misschien een paar euro,s voor het klokje zelf(plus de tijd die je er in hebt gestoken) is het helemaal te gek!!(tu)

Voor de toekomst veel knutselplezier gewenst!!
Gr dennis:)

4 maanden op de bodem van het zwembad, zat de eigenaar er nog aan :smiley: ?