Poljot Blue Angels

Hallo,

om te beginnen ben ik absoluut geen kenner van horloges, maar ik zou mij een mooi horloge willen aanschaffen voor een voor mij betaalbare prijs. En daarbij viel mijn oog op de Breitling look-a-like: Poljot Blue Angels.

Ik las op het forum hier al dat men vrij positief is over dit horloge maar ik heb nog enkele vraagjes.
Allereerst omtrent het glas, ik denk dat dit geen saffierglas is (al ben ik niet zeker), ik vraag mij dan ook af hoe het zit met de krasbestendigheid.
Verder is dit enkel te verkrijgen via die Duitse webwinkel dacht ik. Ik meende te mogen opmaken dat deze wel betrouwbaar is, maar naar onderhoud/afstelling toe zou een winkel ietwat in de buurt wel handiger zijn natuurlijk (Ik ben Belg overigens, uit Gent). Ik weet niet in hoeverre zo’n horloge veel onderhoud vraagt dus misschien is deze vraag overbodig. En als iemand een winkel zou weten (liefst in België, eventueel Nederland) waar ze dit horloge verkopen mag je dit altijd laten weten.

Dit zijn eigelijk de grootste hinderpalen die mij nog tegenhouden om dit horloge te kopen.

Alvast bedankt !

Hallo Gompie,

Het glas van de Poljot is mineraal, geen saffier. Het is dus relatief kwetsbaar. Met een Poljot is helemaal miets mis mee, de 3133 is een prima caliber.

Poljot maakt enkele horloges die “geinspireerd” zijn door bekende modellen van andere holrogefabrikanten. De Blue Angel is wellicht het meest bekende model (afgeleid van de Breitling Navitimer). Ikzelf heb de Poljot versie van de Omega Dynamic gehad (zie hiervoor mijn review op http://members.chello.nl/~h.mennink//watches/_private/Poljot3133.htm )

Zelf zou ik deze modellen niet meer kiezen, maar gaan voor een origineel Poljot model.

Verder moet je weten dat de bezel (de rekenlineaal) bij de Blue Angel vast zit, en dus onbruikbaar is.

Just my two cents.

Hans Mennink

Waar kan ik zo een poljot dynamic krijgen?

Ze zijn al lang en breed uitverkocht. Ik heb de mijne twee jaar geleden verkocht aan de beheerder van het PMWF forum. Ik heb begrepen dat hij hem onlangs ook weer verkocht heeft. Verder ben ik ze nog niet tegengekomen…kwestie van veel, heel veel geduld.

gr,
Hans Mennink

Zelf heb ik ook een Blue Angels, mooi horloge. Daarbij heb ik ook nog een glazen bodem gekocht en een mooi massieve stalen band. De goedkope Poljot banden zijn niet massief, maar gemaakt van samengevouwen stalen schakels zoals dat vroeger veel gebeurde. Het glas is bol en daardoor wat kwetsbaarder voor krassen, maar bij mij is er nog geen krasje op te zien.

Verder is het uurwerk er wel gevoelig voor dat je de chronograaf niet stop zet voordat je hem terugsteld op nul. Ook zou ik er niet mee gaan zwemmen.

Onderhoud kan gewoon bij een horlogemaker, die zullen er in de buurt van Gent wel zijn.

Prima horloge, zeker voor dat geld (een dikke 100 euro). De mijne had een glazen onderkant waardoor je het 3133 uurwerk goed kon zien.

Ik heb hem uiteindelijk weer verkocht omdat van de witte wijzerplaat met zilveren wijzers de tijd moeilijk af te lezen viel… ach en bij mij begon toen net het Panerai viirus toe te slaan… geen enkel ander horloge kreeg nog polstijd :wink:

Gompie,
juwelier Vanhoutteghem (hoek dampoortstraat - Langemunt) verdeelt Poljot.