Proficiat! Bij mijn vostoks verstel je de datum door de tijd voorbij 1.00 (snachts) te zetten, vervolgens terug naar voor 21.00 en dan weer naar 1.00 snachts. Enzovoorts.
Maar volgens mij is het niet bij alle werkjes verstandig om de tijd terug te draaien, dus wacht even wat anderen hiervan zeggen.
Leuke Rus! Ik heb een Poljot met volgens mij hetzelfde uurwerk (alleen de datum op een andere plaats).
De datum is te verstellen door de tijd door te draaien naar 12u 's nachts zodat de datum verspringt, de tijd daarna terug te draaien naar 7u 's avonds en dan weer terug naar 12u. Zo kun je als het goed is telkens door de kroon een paar keer te draaien de datum ‘snel’ verstellen.
Leuke Rus. Lekker basic. Ik heb zelf ook wat Russische Vostok’s. Ook gewoon goede klokjes voor dat geld. Zeker als je vergelijkt met andere horloges in dat segment.
De datum is te verstellen door de tijd door te
draaien naar 12u 's nachts zodat de datum
verspringt, de tijd daarna terug te draaien naar
7u 's avonds en dan weer terug naar 12u. Zo kun je
als het goed is telkens door de kroon een paar
keer te draaien de datum ‘snel’ verstellen.
Groeten en veel plezier met het dragen,
Stefan
The Russian way!
Waarschijnlijk heb ik niet te ver teruggedraaid, dus gelukt!
Van harte proficiat met de Rus, altijd cool zo’n ding.
Ik heb bij mijn Vostok al eens gemerkt, dat het uurwerk in opgewonden toestand wat moeilijker blijft lopen, wanneer de Russische datum verstel methode wordt toegepast. Sindsdien verstel ik de datum alvorens het horloge op te winden, dit werkt in mijn geval beter.
leuk russisch horloge.
Ik heb wel het vermoeden dat het hier geen USSR model betreft, maar een uit een latere periode na de val van het communisme.
Veel plezier ermee, russen zijn goede werkpaardjes
Volgens Julian Kampmann, volgens velen (van dit forum) een autoriteit in dit soort (Russische) klokjes, is het jaren 80, maar waarschijnlijk wel geproduceerd voor de export.
Maar wie het zeker weet mag het zeggen. Ik ben er blij mee.
Doet me ook denken aan de eerste horloges uit mijn jeugd, oa door het kleine formaat, en volgens mij tot 1980 bestond de markt voor wel 75% uit hand-opwinders.
De datum is te verstellen door de tijd door te
draaien naar 12u 's nachts zodat de datum
verspringt, de tijd daarna terug te draaien
naar
7u 's avonds en dan weer terug naar 12u. Zo kun
je
als het goed is telkens door de kroon een paar
keer te draaien de datum ‘snel’ verstellen.
Groeten en veel plezier met het dragen,
Stefan
The Russian way!
Waarschijnlijk heb ik niet te ver teruggedraaid,
dus gelukt!
Thx (tu)
Goed om te horen, dat scheelt weer een paar blaren op jevingers van het eindloos draaien aan de kroon
Mooie aanwinst !
Zit nu al een paar dagen op de site te kijken,
zo’n Buran lijkt me ook wel wat, vindt alleen zijn
prijzen behoorlijk stevig …
Groet,
Chris
Thnx, deze was alleen daar (geserviced) verkrijgbaar. Met de andere horloges is hij idd aan de prijs. Ik begrijp (oa ook door posts uit het verleden op dit forum) dat hij wel een prima service biedt bij eventuele problemen. Het is maar net wat je dat waard is.