Poljot - Hanhard

Een Poljot met Junghans op de wijzerplaat had ik al wel eens gezien, deze vermomde Buran echter nog nooit.
http://cgi.ebay.de/Military-chronograph-Hanhart-Aviator-series_W0QQitemZ160221517377QQihZ006QQcategoryZ31387QQtcZphotoQQcmdZViewItemQQ_trksidZp1742.m153.l1262

Hanhart was een erg bekend merk vooral voor chronografen en stopwatches. Ze bestaan nog steeds maar hebben lange tijd geen horloges gemaakt, nu weer wel. Maar blijkbaar hebben ze hun merknaam ook (eens) aan Poljot uitgeleend, ik kan me niet voorstellen dat dit namaak is.
Ik vind 'm trouwens mooi en erg goedkoop, had ie een zichtbodem gehad en ik de Junkers nog niet, had ik misschien wel op die knop gedrukt :smiley:

merknaam uitlenen? dat geloof ik niet zo hoor; volgens mij zijn dit gewoon fakes, ze waren er al in de tijd dat de Poljot fabriek nog officieel bestond; volgens mij zijn deze horloges toendertijd (??) daar ook gemaakt.
De “Junghans” Flieger stond zelfs prominent op de website van Poljot afgebeeld met Junghans op de wijzerplaat gedrukt!

Veel ontwerpen van de Poljot waren trouwens sowieso gepikt van bekende merk-chrono’s, de Breitling Navitimer, Omega Dynamic, Fortis, Sinn enz…

Er zijn er meer hoor, kijk maar eens naar deze “Tutima”:

Aan de uitvoering van de deksels kun je al zien dat deze repli niet is gemaakt op een zolderkamertje in de Oekraine…

Groet,
Paul

:smiley:
Ik wist helemaal niet dat Poljot niet meer (officieel) bestond! EN dat ze neppers maakte… ::o

Och, neppers, wellicht zagen de Russen dit meer als “hommages” :smiley: :smiley: :smiley:

Ik zie nou trouwens via de link van Chris dat de verkoper in de kop van zijn winkeltje de “Junghans” en “Tutima” hommages afgebeeld heeft staan, aan het aanbod te zien heeft hij wat oude fabrieksvoorraad opgekocht!!!