Poljot-International Tsaar Nicolaas II skeleton

Hallo beste HF-ers! Sinds een paar dagen een nieuw horloge, en wel mijn 1e skeleton. Hij oogt wat Barok-protserig, maar daar hield de Romanov-familie wel van. Dit horloge is dus vernoemd naar de laatste Tsaar van Rusland, Nicolaas II, die in 1918 samen met zijn vrouw en 5 kinderen door revolutionairen om het leven werd gebracht. Nicolaas gold als een zwakke tsaar, die erg ongelukkig te werk ging tijdens zijn regeerperiode. :#

Maar: zwakke tsaar, sterk horloge! Dat door Poljot-International als gedenk-curiosa in een oplage van 1000 stuks is uitgebracht. Nr 363 daarvan, is nu in het bezit van mij.

Poljot-International is in 1994 ontstaan, en hun collectie word ontwikkeld en geproduceerd in het Duitse Alzenau. Het is dus een Duits horloge met Russische ‘roots’. Als ik het goed begrijp, was de oprichter eerst ‘zetbaas’ van Poljot, maar is dus in die tijd met zijn eigen merk begonnen.

Het horloge.

De handopwinder heeft een diameter van 43mm zonder, en 48mm met kroon.
Het kaliber is de 9011 met 18-stenen. Verder saffierglas aan de bovenzijde, 38 uur gangreserve en een kleine seconde op 9. Verder is in het Cyrillisch de naam van de tsaar te lezen.

Lijkt me dat dit horloge niet ‘jedermanns-sache’ is, maar ik ben er helemaal weg van. Ik heb er meteen een lederen blauwe band aan laten zetten, wat overeenkomt met de kleur van de wijzers en de schroeven. De verkoper vond het zo goed staan, dat hij een foto van mijn 363-er op zijn website heeft geplaatst! Er is nog wel een bruine band bijgeleverd, zoals op een foto te zien is.

Rest mij niets anders, dan (met de GSM) gemaakte foto’s te plaatsen.

mvg Gerbert

2 likes

Die band past inderdaad heel erg goed, ziet er goed uit!

Inderdaad lekker barok-protsering, maar het past wel. De blauwe band maakt 'm helemaal af.

Zelf zou ik er denk ik niet voor vallen, maar ik begrijp goed wat de aantrekkingskracht van dit horloge is. Veel plezier ermee en dank voor het delen.

vooral die achterkant is prachtig, veel plezier met deze mooie klok.

proficiat en idd goeie match die blauwe band (tu)

Ook hier geld mooi blauw is niet lelijk :wink:
Vind blauw altijd wel mooi bij goud.
Mag ik vragen wat je er voor betaald hebt?

Ik vind het een prachtige Poljot,gefeliciteerd met deze mooie aanwinst (tu)
Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt ?

GR harb

Proficiat, ik zie er iets Chronoswiss in terug, bijzonder chique.

Bedankt allemaal voor de leuke reacties :slight_smile:

Wat betreft de vragen: Poljot24 op google intoetsen.

Met wat andere belichting en de juiste apparatuur (afbeelding van site verkoper, maar dus wel mijn 363), ziet het horloge er zo uit.

Gegoogled en kwam deze site tegen waar toch wel mooie klokjes op
staan: (tu)

http://www.poljot24.de/index.php/home

(tu):wink:

mooi klokje @M_Singer ik ben op de poljot website ook aan het kijken voor een leuke klok

1 like

Late reactie, horloge is een week geleden verkocht! :scream:

1 like

Maar :grinning: voor jou @M_Singer :smile:

1 like

En voor mij als gelukkige koper :blush:

2 likes

Aan die versie is dan ook bijna niet meer aan te komen :wink:

Proficiat!

… Met de geslaagde verkoop :wink:

1 like