Poljot Jetfighter (Topic fka Chronomat)

Hallo allemaal een tijdje niet actief op dit forum geweest ,totdat ik Zaterdag wat op markplaats keek.
Ik zocht eigenlijk niks ,had wel altijd de wens om ooit nog eens de old Breitling Chronomat te kopen.
Maar zoals dat vaak gaat eerst andere prioriteiten .
Ineens zag ik een Chronomat en wel het was geen Breitling ,nooit van het bestaan er van afgeweten…
Maar was gelijk verliefd wat een mooi horloge zeg ,en voor een heel mooie prijs ook nog eens .
Het was een Poljot ik kon het merk wel van de blue angels ,maar vond het nooit zo bijzonder.
Totdat dit model voorbij kwam ,shit dacht ik wat zal ik doen te lang wachten dan gaat hij waarschijnlijk naar een ander dat was mij al vaker gebeurd.
Dus zondag op de motor windkracht 5 naar Zuid-Holland gereden ,en daar de beauty op gehaald.
In nieuwstaat moet ik zeggen ,en nog mooier in real life ,ik ben er erg blij mee eindelijk een Chronomat.
De blauwe band met snel sluiting paste mij zoals altijd niet ,ik ben nogal groot.
Dus nu tijdelijk om hem toch te kunnen dragen op een bruin bandje.
De blauw band heb ik al besteld,en dan is de combinatie nog mooier.
Ik heb gelezen dat er een 3133 uurwerkje in zit ,een handopwinder,de verkoper zelf vertelde 20 slagen per 48 uur .
Maar dat lijkt mij nogal weinig,ik heb gelezen 40 a 50 slagen misschien weet iemand dat beter.
Vraag mij wel af of Poljot de rechten voor de Chronomat heeft gekocht ,want op de wijzerplaat na is het echt wel een Chronomat.
Dus samengevat ben erg blij met het horloge,dus in het kort een klein verslagje fijne dag allemaal.


6 likes

Uiteraard niet, dat zou Breitling nooit doen.

Ik denk het ook niet, maar je weet het nooit. Misschien is het wel hetzelfde verhaal als Sinn, die de rechten voor de Navitimer hebben.

Klopt ik heb de Sinn 903st Navitimer gehad prachtig horloge , jammer genoeg geflipperd en daar wist ik dat ze de rechten van Breitling hadden gekocht .
Zou graag weten of dat bij de Chronomat ook het geval is.

1 like

De rechten zijn niet op die manier verkocht, Breitling was gewoon failliet. Dit was nog pre-Schneider periode.

3 likes

Okay bedankt.

Ik vind het echt een erg fraai horloge. Gefeliciteerd kerel!

Overigens heet dit met de Jet Fighter

Hoi Zoltar bedankt waardering is altijd leuk ,ja klopt ze hebben het de Jetfighter genoemd ook een pilotenwatch.

Ik heb nog wel een vraagje voor Poljot 3133 bezitters ,zag dat de gangreserve 48 uur was .
Maar winden jullie hem dagelijks op bv ,en met hoeveel slagen.
Ik had hem gistermiddag een 25 tal slagen gegeven maar stond zo straks stil.
Want dacht dat steeds tot het eind de veer opwinden niet goed was.

Ik zou tevens graag de kop aanpassen van Chronomat naar Poljot Jetfighter maar dat lukt mij niet.

FTFY, hoop dat ie klopt zo

Als je 1 omwenteling van de kroon voor 1 uur neemt dan zal je minstens tussen 40 en 50 omwentelingen moeten maken .
De 3133 is beveiligd tegen te ver opwinden , dat merk je vanzelf .
Ik draag elke 1 a 2 dagen weer een ander horloge dus tijdstip van opwinden dat weet ik niet .
p.s mooi horloge :ok_hand:

Top bedankt voor je duidelijk antwoord :+1:

1 like

De gangreserve van een goedlopende 3133 gaat over de 60 uur als de chrono niet meeloopt.