Poljot Kenners?

Die zag ik inderdaad ook staan. Ik kwam tot dezelfde conclusie van 1996 (want zilverkleurige balans en enige jaar na 1990 zonder SU of P). Die dot vond ik ook raar, maar verder leek 'ie me wel te kloppen. Ik laat hem schieten omdat ik vandaag al iets anders gekocht heb, maar ik zou deze best aandurven denk ik. Hij pretendeert niet iets te zijn wat 'ie niet is (bv. oud ;-)) en ziet er goed uit, marriage/reparatie of niet.

Inmiddels staat de teller boven de 200 euri.
Misschien leest de bieder hier wel mee? :smiley:

1 like

De laatste is ook 75 a 100 euro hoger ingeschat door de veilingmeester, de eerste is trouwens op 170 geëindigd.
Ik ben bij beide niet hoger gegaan dan 150 dat was voor mij de max, via een online veilig is het toch altijd maar afwachten wat je krijgt en ik heb verder niet echt ervaring met Catawiki.

Heb zelf een aantal 3133’s en die zijn niet zwakker dan willekeurig welke seventies/eighties mechanische chrono, onderdelen zijn nog prima te krijgen en aangezien het uurwerk gebaseerd is op de Valjoux 7134 kan een goede horlogemaker er altijd mee overweg.
Russische horlogefabrikanten hebben veel modellen lang geproduceerd, aangepast, weer aangepast zowel model als uurwerk en… weer aangepast :wink:
Zeker net na de val van de USSR zijn er veel rare combi’s geweest van bestaande onderdelen, zo heb ik bijvoorbeeld een Poljot Classic Sturmanskie met een airforce dial, da’s een normaal model, maar wel voorzien van een 31569 uurwerk, de uitsluitend voor defensie gemaakte variant met hacking functie. Ik ken geen verhalen van homemade horloges van rond die tijd. Wel zie je omdat de cases gelijk zijn en er namaak “Sturmanskie” en “Okeah” wijzerplaten en wijzers te koop zijn veel van die horloges die later zijn gemaakt, zgn. Frankensteins. Al met al leuke horloges om in je collectie te hebben tegen een prima prijs alhoewel ik merk dat de prijzen op dit moment wel heel hard oplopen.