Poljot Okeah Ocean

en dan bedoel ik de Chrono 3133/1981599.
Te koop op Ebay vanaf 100 tot 1500 euro???
Nieuwe maar ook duidelijk uitgewoonde exemplaren.
Verder bijna alles, van glas tot wijzerplaat los (en nieuw) te koop.
Mijn vraag: worden ze nog steeds gefabriceerd? Kan me niet voorstellen dat er nog zoveel aanbod is uit de USSR periode. Waarop te letten bij aanschaf?
Ik vind het wel een erg gaaf horloge.

Hendrik

Er zitten met name in Oekraïne nogal wat mensen die van alles en nog wat produceren wat moet lijken op gewilde Sovjet Unie horloges. Vaak zijn het frankenwatches dus voor een groot deel zijn ze wel legitiem, daarom ga je ook twijfelen. Er zijn een aantal landen waar je op eBay met een boog omheen zou moeten lopen; Oekraïne, Argentinië, Israël, India en China. Maar ja er zijn natuurlijk ook legitieme verkopers in die landen, dus doe waanzinnig goed je research.

Israel ook? Dit was me nog niet opgevallen :slight_smile: Ook op de blacklist.

Nee worden niet meer gefabriceerd. Er is wel heel veel nep in omloop.
Er zijn in principe 3 versies.
De originele van Poljot
De re-issue van Volmax(?)
En de re-issue van de re-issue (door meerdere partijen?).

Deze laatste is volgens mij nog nieuw te koop via http://www.poljot24.de/en/chronographen/sturmanskie-chronograph-ozean.html

De oude modellen die je nu voornamelijk tegenkomt op Ebay zit heel veel samengeraapt spul tussen. Verkeerde kasten, wijzers, namaak wijzerplaten enz.

Dank zover heren, de naam Volmax levert veel info op, o.a.

Hendrik

p.s. hier een bijna compleet bouwpakket :slight_smile:

http://www.ebay.nl/itm/POLJOT-3133-NOS-VALJOUX-7734-CRONO-Chronograph-CASE-Navigator-Okean-shturmanskie-/201218030454?pt=LH_DefaultDomain_101&hash=item2ed9877b76

Mijn Okeah is ook samengeraapt, maar heeft wel de originele wijzerplaat en deksel met het anker er op.

Chris Kellner uploaded this image to

De kast en wijzers is van een een oud model Sturmanskie zonder kroon aan de linker kant.

Dit is de de Okeah deksel die vast is geschroefd met een smalle ring, er heeft ooit een inscriptie rondom het deksel gestaan maar die is grotendeels weggeslepen.
Volgens mij is de blauwe baan in het midden van de wijzerplaat bij de latere Okeah’s veel lichter van kleur en is het schroefdeksel uit één stuk.
Ook ontbreekt de afbeelding van het anker.

Zo’n tien jaar geleden werden deze modellen veel te koop aangeboden voor spotprijzen, ik heb toen in de loop van een paar jaar enkele gekocht.

Sodeknetters wat een mooie verzameling!
De op Ebay aangeboden nieuwe wijzerplaten met 20-40-80 zijn dus vals?

Hendrik

Die nieuwe Okeah wijzerplaten worden volgens mij pas een paar maanden te koop aangeboden, en nu je het zegt…

…die 60 lijkt inderdaad heel veel op 80, de opening van de 6 is bij de nieuwe platen kleiner.
Je hebt gelukkig scherpe ogen.

Ik denk dat de Vouwfietsert met wat zoutzuur van de 8 wel weer een 6 kan maken :slight_smile:

Er zijn inderdaad veel versies.
De door sq100 genoemde laatste versie heb ik

Erg mooi Merl :~

Marz Schreef:

Erg mooi Merl :~

Eens, vooral met blauwe band!

Hendrik

Dank! De blauwe band kreeg ik er bij.
Het is in ieder geval een erg fijn horloge. Jammer dat de prijzen de laatste jaren zo’n vlucht genomen hebben.

Even wat leesvoer over de 3133 en de Ocean:

http://forums.watchuseek.com/f54/guide-determining-age-originality-poljot-3133-chronograph-599503.html

Hier ook mijn re-isseu (het origineel staat op de wishlist):

Mvrgr, Andre

Wat leesvoer???
Dit is voldoende om op af te studeren!:slight_smile:

Mijn dank,

Hendrik

Oude liefde roest dus niet, de contrabande is nu vanuit de hele wereld onderweg .:
Ik hou u op de hoogte, maar foto s…:innocent: