Poljot (relatie geschenk)

Beste horloge liefhebbers,

Even voor stellen, ik ben Hans (ook horloge liefhebber).
tijdens het opruimen van mijn ’ horlogekast’ kwam ik nog een Poljot horloge tegen dat ik zo’n 10 - 15 jaar geleden eens als relatie geschenk gekregen heb.
Aangezien het horloge niet bepaald mijn smaak is, heb ik het eigenlijk (bijna) nooit gedragen.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat de waarde van dit horloge is en of er markt is voro dit sort horloges.

Wellicht heeft 1 van jullie een idee van de waarde of het verhaal achter dit soort horloges…

Alvast bedankt voor jullie input.

Het betreft een Poljot met een vrij ‘speciale’ achterkant met russische inscriptie.
Het is een automaat met een leren band en zit verpakt in de originele giftbox zoals ik hem destijds ontvangen h eb.

Ik heb er een op het duitse forum zien staan in de verkoop voor rond de 300 euri

Een pen is leuk, maar dit is toch beter.

1 like

Weet je zeker dat het een automaat is? Het gros van Poljot chronografen heeft een 3133 kaliber onder de kap zitten, een handopwinder. Vaak te herkennen aan twee subdials met een datumvenster.

Die Russen kunnen wel degelijk spul maken, alleen is het ontwerp soms iets te… Tja, Russisch voor me. :grin:. Die aangehaalde 300 is denk ik wel een max. Het is een nogal typisch ontwerp waar je net een liefhebber voor moet zien te vinden.

Qua layout zou ook ik zeggen dat dit gewoon een klassieke 3133 is.

Dit is inderdaad een 3133 handopwinder, waarde zal zo tussen de 250 en 300 euro kunnen liggen.

Leuk, maar de plaatjes zijn erg klein en het lijkt niet, dat ik ze kan vergroten…

ik zag het ook… ik zal vanavond even wat nieuwe foto’s uploaden die je wel kunt vergroten…

Hierbij wat foto’s die volgens mij wel te vergroten zijn :blush:

en nog een paar…

Leuk klassiek klokje, vast wel iemand die die stijl leuk vind. :+1:

Poljot president line, wijzerplaat: Boris Jeltsin, kast: basilika

Zoals al is vermeld moet je hier echt een liefhebber voor vinden, het ontwerp is niet bepaald geliefd bij iedereen.

Mooi horloge @Hans1 ! Zet svp even wat grotere foto’s neer, dan kunnen we hem beter zien
Het is een Poljot Chrono met een “Basilika” kast, te zien aan de aparte lugs. Ik zou gokken op een 3133 chrono (Russische Valjoux 7734) maar als dit een automaat is gok ik op een zwitsers uurwerk, grote kans dat het een Valjoux 7750 is.

Layout komt niet overeen met een 7750 IMHO

1 like

Ik denk gewoon een 3133.?

Als ik naar de layout kijk en naar het hele horloge zelf dan moet het wel een 3133 zijn. Ik heb een qua uiterlijk vergelijkbare en die heeft ook een 3133
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/IMG_0564_zps6jvzukfj.jpg.html][/URL]

1 like

@chronospace

mooie klok!

Ondanks de Roman, wat een karakter! :+1:

Grt.

Da’s waar maar…de beste man komt net binnen rollen. :wink:

Grt

TS zegt automaat, maar ik zou ook een 3133 gedacht hebben.

Ja, dat geeft te denken.
Russische chrono’s zijn (bijna?) altijd handwinders.

Even rond slingeren dan hoor je de rotor. ( of niet :smile: )