Hallo,
Ik ben aan het kijken naar een Poljot Strela met zwarte wijzerplaat.
Nu heb ik een aantal jaren geleden al eens een Strela gekocht via Ebay bij Juri L.
Ik vond het een slecht horloge. Bij het uittrekken van de knop trok ik deze los van de as. En de algehele staat van het horloge vond ik niet goed. Ik heb het horloge toen teruggestuurd en mijn geld terug gekregen. Toch blijf ik het een mooie klok vinden en overweeg ik om alsnog een nieuwe te kopen.
Kunnen jullie me adviseren waar een Strela te kopen.
Ik vraag me tevens af of er verschil zit in de Russische of Internationale uitvoeringen
Hallo,
Daarvoor kan/kon je altijd goed terecht bij medeforum lid Vreugd2. Mijn Poljot
Strela heb ik ook bij hem gekocht. Er zou inderdaad verschil bestaan tussen de Russische en internationale uitvoeringen. Van belang is dat je een “Class 1” koopt. Staat bij mijn exemplaar op de wijzerplaat. Houdt er wel rekening mee dat de afwerking van m.n. de kast niet op Zwitsers niveau is, maar dat is de prijs ook niet. Mij ging/gaat het met name om de mooie wijzerplaat.
Vreugd2 stond/staat ook op MP onder PoljotNL. Stuur hem anders een pb (persoonlijk bericht, zie dat je nieuw bent).
Overigens, welkom en voorstellen inclusief foto’s wordt erg op prijs gesteld.
Grt, Marco
Ik heb mijn Strela ook bij Vreugd2 gekocht en daar heb ik geen spijt van.
Er waren in het begin wat probleempjes met de chronometer, maar die zijn helemaal kosteloos en tot mijn volle tevredenheid opgelost.
Ik vind het nog steeds een heel erg mooi horloge en het is ook nog eens zeer nauwkeurig: de afwijking is rond de 15 sec. per week.
Ik heb een gelimiteerde uitvoering met verguld uurwerk en ca.31659.03.1 wat volgens mij het cal. 3133 is met toegevoegde hackfunctie.
Het enige minpuntje van de Strela vind ik dat hij niet tegen water kan.
GéJé