Heb gisteren een in mijn ogen mooie Poljot overgenomen van een mede forumlid.
Het heeft een in prachtige staat 16 steens uurwerkje.
In het dekseltje staat een service jaar gekrast van 1947, zou dit kunnen kloppen?
Het horloge loopt goed en doet tik…tik…tik ipv. tik,tik,tik, kortom heeft een mooi rustig tikje.
De kast zou ik moeten poetsen, er zitten geen beschadigingen op, hij is alleen een beetje dof.
Mijn vraag is kan iemand hem van een nieuw glaasje voorzien en indien mogelijk een nieuwe kroon?
Of weet iemand waar ik 'm eventueel kan laten opknappen incl. een service beurtje?
Ik zou het echt zonde vinden om hem zo te laten.
Hier een paar foto’s die ik heb gemaakt.
Best wel een grote kast
Jammer dat ik volgens mij geen superzoom heb want er zit ook een fijnafstemming op de balance die je niet goed kunt zien.
Ik denk dat het model eerder uit de jaren '70 stamt. Plat model voor de export ( hè, hè: made in ussr ). Je ziet ze meer met 23 of 29 stenen, dan met 16 stenen. Waarschijnlijk om indruk te maken…
Het siert je natuurlijk dat je hem een tweede leven wilt geven. Denk echter dat je er voor minder één in goede staat vindt.
Genoeg Poljot-deskundigen op het forum, dus er komen vast meer reacties.
Haha, tsja dan heeft het niet veel zin om op te knappen
Heb er ook weinig voor betaald was in de veronderstelling dat hij uit de jaren 40 was gezien het jaartal gekrast in de deksel.
Wel een mooi uurwerk dat er in zit.
Gaat ie gewoon in de houten sigaren kist waar echte oudjes inzitten die ik niet kan thuis brengen
In ieder geval dank allemaal voor wat duidelijkheid (tu)
mvg, Frans
FrankK Schreef:
Hoi Frans,
Ik denk dat het model eerder uit de jaren '70
stamt. Plat model voor de export ( hè, hè: made in
ussr ). Je ziet ze meer met 23 of 29 stenen,
dan met 16 stenen. Waarschijnlijk om indruk te
maken…
Het siert je natuurlijk dat je hem een tweede
leven wilt geven. Denk echter dat je er voor
minder één in goede staat vindt.
Genoeg Poljot-deskundigen op het forum, dus er
komen vast meer reacties.
Gefeliciteerd met de aanwinst. De jaren '40 gaat niet voor Poljot, omdat de merknaam in het leven is geroepen na de succesvolle vlucht van de eerste kunstmaan ‘ever’, de Sputnik-1, in october 1957. Poljot betekent ‘vlucht’, vandaar.
Een snelle blik bij Mark Gordon en ill-phill leverde voor jouw horloge niets op. Ik zal van het weekend even in m’n boekjes kijken of ik hem terug kan vinden.
Het getuigt wel van optimisme om dit aan te schaffen:D. Maar met een ander glaasje en een nieuwe, passende kroon is het een leuk ding!
Mijn ‘oer Poljot’ krijgt nu ook een ander glaasje. De oude is gebarsten bij het versturen vanuit Duitsland. En de seconden wijzer wordt even ‘gerestaureerd’. Over een weekje is ie waarschijnlijk klaar, gelijk met de 16800 Rolex.
Nogmaals bedankt voor de info omtrent Poljot.
Deze is inmiddels opgeborgen in mijn houten kluisje
Misschien kan ik er ooit iemand een plezier meedoen als donor, uurwerkje ziet er nl. nog erg gaaf uit.
Heb er maar 15 eu voor betaald maar eigenlijk niets, daar ik 20 eu korting had gekregen op de inruil van de landmonster.
mvg, Frans
btw. Het moet me van het hart dat ik nu een aantal mensen heb ontmoet van dit forum en voor mij staat inmiddels wel vast, dat ware horloge liefhebbers geweldige mensen zijn om te ontmoeten. (wilde ik toch even gezegd hebben)