Inmiddels ben ik al weer even de troste eigenaar van een 3570.50 en een G-shock welke allebei regelmatig gedragen worden.
Nu wil ik mijn collectie gaan uitbreiden met een leuke Rus, een Vostok of Poljot. Beide hebben een aantal erg leuke types (bijv. de Amphibia, Komandirskie).
Wie kan mij aanraden waar voor te gaan? En hoe zijn deze Russen, zijn het horloges aan de Wodka of betrouwbaar en stabiel?
Kijk eens op www.maurnavy.com bij ‘soviet watches’ > de SW341 bijvoorbeeld Vostok Amphibia voor iets van 30 euro (45 $ maar eigenaar Yuri is niet de moeilijkste ) of de SW166, de SW172… alles prima russen voor weinig. Ik heb al heel wat russen aangekocht bij Yuri,en goede ervaring.
Maar er zitten ook verzonnen horloges tussen, die haal je er zo uit…
Er is ook Poljot International natuurlijk, maar dat zijn toch wel grotere uitgaven; zelf draag ik heel graag de ‘Kirovski’, de jubileum-uitgave 1940-2000, een heel fijn en perfect horloge. Ook draag ik wel een oude (ca. 1937) Kirovski, loopt ook nog heel goed zonder ooit onderhoud gehad te hebben.
Ik heb al een paar jaar een Buran en een Aviator; beide doen 't prima. Verwacht geen top-nauwkeurigheid (de “GOST” standaard is ruim buiten COSC), maar dat maakt mij niet zoveel uit - voor nauwkeurigheid heb je natuurlijk al de G-shock
Een aanrader, om voor weinig geld een degelijk horloge te dragen, ennn omdat je ze weinig tegenkomt, exclusief toch?
Ik heb er ook een aantal, de tijd dat ik er meer dan 100 had, voornamelijk Amphibians is voorbij. Gebleven zijn de wat apartere, de klokjes die je weinig ziet.
Hierbij een paar uit mijn collectie. Voornamelijk met de echte stalen kasten. De bovenste rij zijn modjes van mij. Ik gebruik dan de oude stalen kast, knap ze op, nieuw glas indien nodig en monteer een nieuw automatic uurwerk. Normaal zijn het handopwinders in deze kasten.
De rest is origineel, en probeer dan een zo goed mogelijk exemplaar te bemachtigen.
Overigens is het een hele zoektocht om gave bezels te vinden.
Sorry voor de slechte belichting.
Mod divers, met doorkijk bodem, geblauwde schroeven en rotor van een Europe uitvoering.
Neptune, blijft mooi in het donker.
Vintage quartzen ook interessant, omdat er een stappenmotortje de zaak lopende houd.
2x Luch dresswatch en een keer Slava ( tjiaba) automatic met hack functie, overigens nieuw en te koop deze 3 voor 17.00 euro pst.
En zo kan je veel plezier beleven aan horloges uit Rusland.
Zoek je iets, vragen staat vrij, ik heb soms wat te veel, want kan de verleiding tot kopen vaak niet weerstaan.