De laatse tijd zie ik veel Poljot’s voorbij komen, niet alle kunnen mij bekoren maar er zijn best leuke bij.
Eerder door een aantal positieve reakties van mede forumleden ook een Marina Militaire aangeschaft en moet zeggen voor een prijs van 79 dollar valt hij mij niet tegen.
Mijn vraag is eigenlijk in welk segment moet ik Poljot plaatsen, valt deze in het segment Parnis/Marina of is de kwaliteit hoger/lager.
Interessse gaat uit naar type duiker, dus kom maar op met die suggesties.
Hoi Hans,
Het is tegenwoordig vrij lastig te zeggen wat Poljot is, er zijn zo te zien een aantal fabrikanten die horloges maken met ‘poljot’ in de naam, en bij sommige fabrikanten is dat op zijn minst dubieus (soms is de naam zelfs verkeerd geschreven, zie ebay). De fabriek (first moscow watch factory) schijnt nog te bestaan, maar maakt vooral gouden (skeleton) modellen. De beste opvolgers van Poljot die ik ken zijn Aviator, Sturmanskie en Buran horloges (zie o.a. hier: http://www.aviatorwatch.ru/), die zijn degelijk gemaakt en gebruiken vaak goede Russische uurwerken. De prijs van deze modellen is minimaal € 200 (chronograaf wat duurder) en de kwaliteit is naar mijn mening hoger dan die van Parnis/Marina, bovendien is het wat origineler
Duikers van Poljot zijn er nauwelijks, ik geloof niet dat ze die nog maken. Wellicht kun je kijken naar Vostok (oa. amphibia model), da’s een andere Russisch merk en die maken dus wel echt duikhorloges. Het is even wennen (zo voelt de kroon wat ‘los’ aan), maar mijn ervaring is dat deze horloges oerdegelijk zijn en zeer waterdicht. Je kan ze vinden voor onder de € 50, dus je zou het er eens op kunnen wagen!
Hallo Hans,
Als je een Russische duiker wilt, is er eigenlijk maar één optie. De Vostok Amphibian is een topper, zoals ook Luuk al aangaf. In het begin zat ik er de hele tijd naar te kijken, ik was bang dat 'ie zou stoppen met lopen Ik heb 'm onlangs wel even laten reguleren, hij liep te snel.
Hier mijn review:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,281200,281402#msg-281402
Hallo Hans,
Precies zoals ticothijs82 al zei, de amphibians zijn prima .
Ik heb er sinds kort ook een en het is een prima klokje en voor dat geld kan je er nog mee zwemmen ook.
De uurwerkjes zijn zeer sterk en lopen goed op tijd.
veel succes en gewoon doen
Lenno
Bedankt heren voor de reaktie idd is een aparte klok binnenkort eens even het net afspeuren.