Sinds enkele dagen heb ik me aangemeld bij dit forum. Ih heb een kleine, maar leuke verzameling horloges. Sinds kort ben ik ook de eigenaar van de bijgaande Poljot. Ik heb dit horloge gekocht aangezien ik het leuk vond. Kan iemand mij er wat meer over vertellen? De handelaar waarvan ik het gekocht heb, wist er niet veel meer over te vertellen dan dat het uit een oplage van 10.000 stuks komt (dit is nummer 37).
Richard

Welkom hier. Poljot heeft er een handje van om altijd maar weer Ltd Editions uit te brengen en ze dan te nummeren. Maar 10.000 st mag je toch niet echt een Ltd Edition noemen lijkt me.
We zijn overigens benieuwd naar de rest van de verzameling en uiteraard een foto ervan.
hans
Haha is dit een Special Forces / commando’s horloge volgens Poljot?
Op de wijzerplaat staat namelijk: Spetsnaz Chronograph.
Wel geinig!
Een horloge met cyrillische letters is per definitie COOL !! (tu)
Proficiat en van harte welkom! Hij lijkt me een leuk uurwerkje te hebben. Heeft ie toevallig ook een transparante achterkant?
welkom op dit mooi en leerzaam forum, speciaal voor mensen met 'n tik. (tu)
ook 'n mooi horloge, veel draagplezier.
Hallo
Een Rus hoort thuis in iedere collectie imho, gefeliciteerd met je aanwinst.
Tabee
De achterkant is niet transparant. Op het deksel staat onder andere het nummer en de oplage.
Gr.
Richard
Welkom op dit forum! De Poljot die je laat zien is een mooie klok!
Ik denk echter niet dat hij ook daadwerkelijk door de Russische ‘Special Forces’ gedragen wordt. Die hebben wel iets robuusters nodig, b.v. hij is zeer waarschijnlijk niet erg waterdicht, dat zijn bij mijn weten geen van de Poljots met een caliber 3133 namelijk.
Je moet het meer als een horloge met een speciaal thema zien, dat is trouwens iets waar de Russen erg sterk in zijn op horloge gebied.
De oplage van 10.000 lijkt me wat hoog, meestal zie je een oplage van 1000, waar dan ook wat mee geschermd wordt als zijnde een ‘limited edition’.
Poljot als merknaam bestaat sinds de jaren '60, maar wordt vandaag de dag na het bankroet begin deze eeuw door diverse firma’s gevoerd (al dan niet legaal). Op WatchUSeek.com kan je daar wel het één en ander over terugvinden.
Het caliber 3133 uurwerk wordt sinds 1975 gemaakt en er zijn in de loop van de jaren een paar verbeteringen in aangebracht. Een foto van het uurwerk is handig om te zien wanneer hij gemaakt is. Ik denk niet dat het een erg oude is. Ik zal eens kijken of ik het in m’n boeken terug kan vinden.
Hoe lang loopt hij op één keer volledig opwinden? Ik ben ook wel benieuwd naar je andere horloges.
ticothijs82 Schreef:
Hallo
Een Rus hoort thuis in iedere collectie imho,
gefeliciteerd met je aanwinst.
Tabee
Helemaal mee eens natuurlijk:D:D
Richard1973 Schreef:
De achterkant is niet transparant. Op het deksel
staat onder andere het nummer en de oplage.
Gr.
Richard
Dat is jammer, ik bekijk namelijk graag het uurwerkje. Maar dankzijn Tom heb ik op internet een paar plaatjes kunnen vinden. Gaaf ding!
Bedankt voor je info! Bijgaand een foto van de achterkant (ik zie meteen dat ik niet nummer 37, maar 36 heb); ik zal 'm binnenkort eens openmaken om een foto van het uurwerk te maken. Na een keer volledig opwinden loopt het horloge ongeveer 1 1/2 dag, precies weet ik het niet aangezien ik dit klokje nagenoeg niet om heb.

Naast deze Poljot heb ik ook nog een Poljot Traveller, Een Baume & Mercier Hampton Spirit, een B&M Hampton Milleis en een oude Seiko.
Richard
Op de Marktplaats staat hetzelfde horloge - ook 36/10000 - te koop voor 100 euro, aangeboden door Richard.
Deze Richard weet heel veel over dit horloge te vertellen in de advertentie.
Kijk bij 'zeldzame gelimiteerde poljot ’
Dat heb je goed gezien Michael… De info die er staat heb ik van de handelaar waar ik het horloge zelf onlangs van heb gekocht. Ik twijfel nog of ik het horloge zelf hou, of doorverkoop. Vandaar ook dat ik er graag meer over wil weten. Overigens staat er niet te koop voor 100,-, maar bieden vanaf 100,- om onzin biedingen te voorkomen. Bij een goed bod gaat ie wellicht weg.
Richard
Richard1973 Schreef:
… en foto uurwerk
http://i1124.photobucket.com/albums/l572/Ricardo28
01/poljot-werk-31331.jpg
voor mij een lust om naar te kijken Zelfs al is ie niet gedecoreerd.
Richard1973 Schreef:
… en foto uurwerk
http://i1124.photobucket.com/albums/l572/Ricardo28
01/poljot-werk-31331.jpg
Dit is de modernste versie van de 3133 en die zijn van na het einde van de 80er jaren.
Als het goed is kan hij twee en een halve dag op één keer opwinden lopen.
In dit topic: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,223593,223593#msg-223593 kan je een overzicht van de diverse type 3133 vinden.
Tja, die op MP heeft hetzelfde serienummer?:S
Een oplage van 10.000 met deze wijzerplaat kon ik me al niet voorstellen.
Dan had ik ze vast wel vaker op eBay of zo gezien.
Wat ik (ook) mis is ‘Made in USSR’ of ‘Made in Russia’.
Na het bankroet van Poljot is er wat verwarring (geweest) wie deze naam mag gebruiken.
Er is ook wel ten onrechte gebruik van gemaakt.
Of dit bij dit horloge ook zo is? Ik weet het niet.
Ik hou het op een soort horloge voor de toerist/verzamelaar.
Maar ik vind het geen gek horloge en een caliber 3133 is altijd goed(tu)
Bij deze Poljots met drukdeksel kon een glasbodem los bijgekocht worden.

1 like